Beginnende bettahouder

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
saar
0-200
0-200
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2016 15:34

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door saar »

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van co2 toevoegen tot ik hier kwam. Mijn vorige aquarium heeft dat ook nooit gehad maar de planten deden het wel met fel licht. Is het echt zo noodzakelijk of is het alleen voor de groei? Minder licht is voor mij niet echt een optie aangezien dit licht al helemaal niet zo fel is en ik het aquarium zelf ook mooi moet vinden en niet alleen de bewoners :P .

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door stylz »

saar schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van co2 toevoegen tot ik hier kwam. Mijn vorige aquarium heeft dat ook nooit gehad maar de planten deden het wel met fel licht. Is het echt zo noodzakelijk of is het alleen voor de groei? Minder licht is voor mij niet echt een optie aangezien dit licht al helemaal niet zo fel is en ik het aquarium zelf ook mooi moet vinden en niet alleen de bewoners :P .
Ja dat je nooit hebt gehoord van CO2 toevoegen aan een aquarium kan heel veel oorzaken hebben, de gemiddelde aquariumzaak die ook cavia's verkoopt zal het zeker ook niet aan gaan raden.
Maar als je een aquarium wil met wat meer licht behoeftige planten, dan zit je wel een beetje vast aan CO2 en sporenelemeneten.
Je planten zullen best wat groeien zonder, maar meestal de algen nog beter.

had je met je vorige opzet geen algen dan zou ik nu alles gewoon het zelfde doen.

Je doet de CO2 en sporenelementen niet perse voor je planten groei die groeien toch wel maar veel trager, CO2 raakt op in de loop van de dag, planten groei stagneert en je kweekt algen.

Er moet balans zijn tussen de hoeveelheid licht en de sporenelementen (mn CO2) anders ga je algen kweken.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door amber98 »

Met plantenvoeding, wat kleikegels/bolletjes en easycsrbo kom je ook al behoorlijk ver, zo doe ik het hier ook, ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
saar
0-200
0-200
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2016 15:34

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door saar »

Dan probeer ik het eerst even zo, en anders kan het altijd nog :P In ieder geval bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door stylz »

amber98 schreef:Met plantenvoeding, wat kleikegels/bolletjes en easycsrbo kom je ook al behoorlijk ver, zo doe ik het hier ook, ;)
maar jou aquarium heeft dan ook regelmatig algen, als ik me goed herinner.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door amber98 »

Sinds ik over ben gestapt op de all-in-one, zijn de algen aan het verdwijnen.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Beginnende bettahouder

Bericht door Linda »

stylz schreef:
amber98 schreef:Met plantenvoeding, wat kleikegels/bolletjes en easycsrbo kom je ook al behoorlijk ver, zo doe ik het hier ook, ;)
maar jou aquarium heeft dan ook regelmatig algen, als ik me goed herinner.
Mijn nano krijgt geen Co2 en geen carbo en draait zonder algen. Dus het kan prima..

Plaats reactie

Terug naar “Labyrintvissen”