Badis buxar india/Badis (sp.) buxar

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeltje
1000+
1000+
Berichten: 1133
Lid geworden op: 02 jun 2011 19:35
Locatie: Nijmegen

Badis buxar india/Badis (sp.) buxar

Bericht door Jeltje »

Hoihoi,
waarschijnlijk ga ik donderdag naar Aquabeek, dus ik keek even op hun site watvoor vissen ze allemaal hebben.
Ik wilde nog een visje voor de 60 cm, dus maakte even een lijstje van wat allemaal mogelijk zou zijn.
Mijn oog viel op een visje wat onder de naam "Badis buxar india" op hun site staat.
Na wat zoekwerk op google bleek er geen Badis buxar india te vinden te zijn, wel een Badis sp. buxar die toevallig in India voorkomt. Wat wel zou kunnen aangezien er meerdere kleine foutjes in de benamingen op die site staan. Helaas, informatie over de Badis buxar is schaars. En de foto's van aquabeek komen totaal niet overeen met de foto's van bijvoorbeeld seriously fish.
Hebben we het over dezelfde vis?
Kan deze vis in een 60 cm?
Heeft iemand ervaring met deze vis?

ohja, en de foto's natuurlijk:

deze is van Aquabeek zelf
Afbeelding

en dit is een redelijk duidelijke van seriouslyfish (staan hier nog wel meer foto's):
Afbeelding

Kent iemand dit visje?

Gebruikersavatar

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 3598
Lid geworden op: 08 dec 2008 10:53
Locatie: Soest

Re: Badis buxar india/Badis (sp.) buxar

Bericht door Laurens »

Ik ben er niet van overtuigd dat dat hem is, volgens mij is het de gewone Badis badis op de bovenste foto. Als je daar op zoekt krijg je veel meer blauwe vinnen :mrgreen:
Mooi visje, is wat meer over te vinden dan de B. sp. "Buxar" geloof ik. Heb er zelf dan weer geen ervaring mee.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeltje
1000+
1000+
Berichten: 1133
Lid geworden op: 02 jun 2011 19:35
Locatie: Nijmegen

Re: Badis buxar india/Badis (sp.) buxar

Bericht door Jeltje »

Als ik zo naar de foto's kijk, is het sprekend de Badis badis.
Maar ik weet niet wat aquabeek verkeerd heeft neergezet, de naam van het visje of de foto...
Ach, ik zal het donderdag wel zien. De Badis badis is geloof ik niet geschikt voor de 60 cm bakje, en de B. sp. 'Buxar' vrees ik ook niet...

Plaats reactie

Terug naar “Karperzalmen en barbelen”