Hemelkijker eet niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
FemsVissies
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2013 21:44

Hemelkijker eet niet

Bericht door FemsVissies »

Dag allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van de goudvissen en heb een dringende vraag. Anderhalve week geleden heb ik 3 goudvissen gekocht: 2 sluierstaarten en 1 hemelkijker. Van de dierenwinkel heb ik korrelvoedsel gekregen, omdat dit goed te doseren zou zijn. De 2 sluierstaartjes zouden 2 korrels p/d moeten krijgen en de hemelkijker 3. Terwijl de sluierstaarten enthousiast op de korrels af komen, heeft de hemelkijker er nog geen moment naar om gekeken. Hij zal wel wat eten van de plantjes, want anders heeft hij al anderhalve week niet gegeten.

Mijn vraag: Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Volgens de dierenwinkel moet ik er niets aan doen, hij zou vanzelf wel gaan eten als hij honger heeft. Maar ik kan de korrels niet laten drijven net zo lang tot de hemelkijker honger heeft, dan hebben de andere 2 het allang opgegeten. Ik heb geprobeerd het aquarium tijdelijk te scheiden, zodat ik de korrels voor de hemelkijker kan laten liggen, maar ook dan lijkt hij geen interesse te hebben / het niet te zien / te ruiken. Hoe zorg ik ervoor dat hij voldoende voedsel krijgt? Ik hoor graag jullie reacties!

Gebruikersavatar

mirasja
400-600
400-600
Berichten: 552
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Hemelkijker eet niet

Bericht door mirasja »

Welkom FemsVissies,
Leuk weer een goudvisliefhebber erbij.

Je zou voor de hemelkijker drijvende korrels kunnen kopen en gericht kunnen voeren.

Zorg in ieder geval wel dat je lampen van de bak niet te fel zijn, want daar kunnen deze visjes door de stand van de ogen niet tegen.

Wat betreft het verdere voeren.
Ik weet niet hoe groot je visjes zijn, maar 2 korrels per dag per visje is echt te weinig.
Voer je visjes indien mogelijk 3 maal per dag, zoveel als ze in 5 min. op kunnen.