Witte waas

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
maxicosibakje
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:20

Witte waas

Bericht door maxicosibakje »

een hele goeie avond,
ik heb een juwel record 600 met 6 sluierstaarten
nu heb ik mijn bak schoongemaakt inclusief mijn filter wat ik al vaker heb gedaan,
maar krijg nu opeens een witachtige waas in het water kan dit door de temperatuur komen van het water
ik woon om het zo maar ff te zeggen in een prive sauna waar de watertemp. soms op kan lopen tot wel 28 graden
wie kan me verder helpen ???
groetjes

Gebruikersavatar

Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Goede inrichting sluieraquarium

Bericht door Visje in het water »

maxicosibakje schreef:een hele goeie avond,
ik heb een juwel record 600 met 6 sluierstaarten
nu heb ik mijn bak schoongemaakt inclusief mijn filter wat ik al vaker heb gedaan,
maar krijg nu opeens een witachtige waas in het water kan dit door de temperatuur komen van het water
ik woon om het zo maar ff te zeggen in een prive sauna waar de watertemp. soms op kan lopen tot wel 28 graden
wie kan me verder helpen ???
groetjes

Hallo Maxicosibakje,
Wellicht valt je vraag beter op als je er je eigen topic van maakt in dit zelfde forumonderdeel?
Op die manier heb je nòg meer kans op meerdere reacties op jouw eigen specifieke vraag! ;)
Groetjes van Marja, Visje in het water
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Goede inrichting sluieraquarium

Bericht door Fabian »

maxicosibakje schreef:een hele goeie avond,
ik heb een juwel record 600 met 6 sluierstaarten
nu heb ik mijn bak schoongemaakt inclusief mijn filter wat ik al vaker heb gedaan,
maar krijg nu opeens een witachtige waas in het water kan dit door de temperatuur komen van het water
ik woon om het zo maar ff te zeggen in een prive sauna waar de watertemp. soms op kan lopen tot wel 28 graden
wie kan me verder helpen ???
groetjes
Goede avond.
Ten eerste zitten je sluierstaarten veel te klein. Als je ze in dit bakje laat zitten vergroeien ze. Dat wil zeggen dat de binnenkant doorgroeit, maar de buitenkant niet. Pijnlijk, nietwaar?
Ten tweede kan die wittige waas een kaamlaag zijn. Die bestaat uit dode bacterien. Waarschijnlijk komen die uit je filter, omdat je die schoongemaakt hebt. Hoe maak je die eigenlijk schoon? Je spoelt de sponzen toch alleen uit in aquariumwater?
Laatst gewijzigd door Fabian op 28 jul 2012 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Witte waas

Bericht door Rody »

Ik heb voor de duidelijkheid even een eigen topic voor jee aangemaakt ;)

Zoals Fab al zegt, je sluiers zitten helaas veel te klein waardoor je bak eigenlijk na 1 dag alweer vervuild is en je dieren zullen idd gaan vergroeien.

De witte waas lijkt mij eerder waterbloei oid, dat is een bacterieexplosie die op zich geen kwaad kan maar als dat lang aanhoud kan het wel een zuurstoftekort veroorzaken.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Witte waas

Bericht door Kevin »

Welkom op AquaforA.

Omdat je zegt dat je net ververst hebt ga ik gelijk denken aan wat ik hier wel is met de kraan zie gebeuren zodra ik een beetje warm erbij zet. Dan komt er ook water uit met een waas erin, volgens mij heette dit principe biogene ontkalking. Gebeurt hier voornamelijk als ik de waterbesparende kraandop eraf gehaald heb om de tuinslang aan te sluiten.

Na verloop van tijd is de waas wel wegtrokken en je water weer kraakhelden doordat het neerslaat op de bodem. Alleen zullen mogelijk je vissen dit den blijven opstuiven.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”