Voer voor baby goudvis

Gebruikersavatar

Mirjam
0-200
0-200
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2012 10:57
Locatie: Rijswijk (Zuid-Holland)

Re: Voer voor baby goudvis

Bericht door Mirjam »

Wat een leuk verhaal! hoe hard groeien ze nou?
Bij mij liep het heel anders: In mijn goudvissenaquarium (120x40x50) jakkerden de goudvissen al steeds achterelkaar aan, maar ja meestal eten ze hun eigen broedsel op, weet ik. Maar... Ik heb veel waterpest in de bak en als ik de planten snoei, gooi ik ze niet weg maar gooi ze in een waterteil op zolder, om later eventueel mooie uitlopers te kunnen gebruiken in het aquarium. U raadt het al... ineens zag ik iets zwemmen! Een piepklein visje! En na lang turen waren het er wel 6! Omdat waterpest zo lekker groeit, had ik ook mijn oude aquarium gevuld met water op zolder en verhip ook daar zwom een al aardig groot visje (1 cm)! Toen ik de bak helemaal sanneerde van de woerkerende waterpest en alleen de mooie uitlopers weer terug zette, bleek ik 2 al grotere visjes te hebben (ik dacht al, hij veranderd van kleur). Beide bakken had ik nooit eten gegeven, dus wat ze al die tijd hebben gegeten? misschien elkaar? baby slakjes?
Tot mijn stomme verbazing zag ik in de waterbak op de grond een visje van 1 cm zwemmen! Die had zich al die tijd verstopt. Die heb ik weten te vangen en ook in het aquarium gedaan, en daar zwemmen nu 3 visjes van 1 cm en een piepkleintje van een paar mm die het erg leuk vind om langs het glas te zwemmen.
Van de week tlede ik alweer 4 piepkleine visjes in de waterteil wat mijn dochter deed opmerken dat ik maar niet meer de planten moet bewaren.
Ik geef ze verpulverde vlokken (op advies van de dierenwinkel) en doe verder niets aan filteren of zuurstof. Overdag zie je de planten rijden zuurstofbelletjes omhoog sturen en 's nachts overleven de vissen het kennelijk ook.
Ik heb geen bodem in het aquarium, dus als er teveel mest ligt, dan stofzuig ik dat voorzichtig op. De planten doen het naar mijn idee veel beter in stilstaand water, dan in het grote aquarium met filter.

Gebruikersavatar

nikkilove
0-200
0-200
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 sep 2011 20:24
Locatie: Ermelo

Re: Voer voor baby goudvis

Bericht door nikkilove »

Wat leuk! Veel succes ermee, kan me op een ander forum nog wel foto's herinneren echt vet, hoe ze steeds meer kleuren kregen enzo.
Ik volg :D
Een paard loopt niet voor je, hij leidt niet. Een paard loopt niet achter je, hij volgt niet. Een paard loopt naast je. Robin al vanaf 091010 mijn maatje ♥
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=6672

Gebruikersavatar

Jones
600-800
600-800
Berichten: 716
Lid geworden op: 18 jul 2011 09:49
Locatie: Zundert

Re: Voer voor baby goudvis

Bericht door Jones »

Ververs je wel voldoende? Dat is vooral het eerste jaar ontzettend belangrijk om te voorkomen dat de visjes vergroeien. Houd het dus goed in de gaten.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Avdmee
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 apr 2011 17:02

Re: Voer voor baby goudvis

Bericht door Avdmee »

Terug van weggeweest! Sorry ik had het heel druk met mijn diploma en freelance werk.... De visjes zijn nu 3 weken oud ( zijn op 08-06-2012 geboren ) en ze leven nog allemaal! ( 13 goudvisjes ) Met de ouders gaat het ook weer helemaal goed :D de moeder had eerst 3 weken niet gegeten en kreeg vinrot etc, maar dat is nu weer helemaal genezen gelukkig. Ik wilde foto's op de forumsite zetten maar ik kon niet vinden waar. http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... tif_t=like hier een link naar mijn facebook waar 1 fototje op staat. Ik heb om de paar dagen foto's gemaakt maar die zijn een beetje onzuiver. Zodra ze gegroeit zijn ben ik van plan ze weg te doen naar iemand met een vijver. Nu maar hopen dat ze het goed blijven doen! :vis: Of als jullie misschien interesse hebben in goudvissen voor in de vijver hoor ik het graag! ( ik woon zelf in Leiderdorp - Zuid holland :) )

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Voer voor baby goudvis

Bericht door Kevin »

Je hebt in het verleden een fotoalbum aangemaakt hier op de site
http://www.aquafora.nl/gallery/album.php?album_id=344
daar zou je de foto naar toe kunnen uploaden.

Gelukkig gaat het weer goed met de vissen en is de vinrot verdwenen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Avdmee
0-200
0-200
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 apr 2011 17:02

Re: Voer voor baby goudvis

Bericht door Avdmee »

Nou vanochtend keek ik in de bak... een visje dood. Ik heb er nu nog 15 of 13. Ze zijn zo moeilijk te tellen!

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”