Help! Vis is minder actief.

Gebruikersavatar

Mitchel
1000+
1000+
Berichten: 2731
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:37
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Mitchel »

Dat is echt te klein.
Ik vind zelf dat je moet beginnen met een Rio 240 bak. Dat vind ik het meest geschikt voor Sluiers.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

Ik zal kijken wat ik zal doen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

Help! Vis ligt opnieuw neer op bodem.

Gebruikersavatar

mirasja
400-600
400-600
Berichten: 552
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door mirasja »

Probeer een flinke waterwissel.
Je visjes leven op dit moment in hun eigen vuil, omdat de bak te klein is.
Het enige wat je kan doen is water verversen, iedere dag, totdat ze een ander onderkomen hebben.
Sorry, maar je bakje is echt te klein voor die 3 vissen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

Maar ze zitten al 3 jaar in die te kleine bak en nog nooit erge problemen gehad.

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Fabian »

Geldt net als bij een baby. Als die groter wordt, vervuilen ze ook meer, net zoals bij je sluiers :lol:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

Had ik geweten dat ik zoveel problemen zou hebben met mijn goudvissen had ik er nooit gekocht.

Gebruikersavatar

mirasja
400-600
400-600
Berichten: 552
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door mirasja »

Chelsy schreef:Mijn aquarium is 45cm lang, 30cm breedt en 25cm hoog. Er zit een filter in m'n aquarium en m'n vissen zijn ongeveer 5 cm groot.
Chelsy schreef:Maar ze zitten al 3 jaar in die te kleine bak en nog nooit erge problemen gehad.
Hier zie je dus al dat het niet goed gaat met je vissen.
Je vissen zijn vergroeid en hadden al veel groter moeten zijn.
Kijk nog maar eens goed naar de foto's die ik geplaatst heb, dan zie je dat sluiers heel snel groeien en dat is in jou balkje helaas niet mogelijk.

Waarschijnlijk heeft je visje nu veel pijn en gaat hij/zij daarom op de bodem liggen.
Ik denk dat er nog weinig hoop is voor je visje en als je de visjes in dit bakje blijft houden, dan denk ik dat het voor de andere visjes ook snel afgelopen zal zijn.

Sorry, voor dit antwoord, maar helaas is het niet anders.

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Rita M »

Hè Chelsy wat naar allemaal en ik kan me voorstellen dat je nu enorm baalt van het hele gedoe zeker omdat het duidelijk is dat je eigenlijk alleen maar goed voor je vissen wil zorgen. Ik ben het met de anderen eens dat je het slachtoffer bent van legale dieren mishandeling, het verkopen van goudvissen voor aquaria zou verboden moeten worden wat mij betreft, de goudvis is een vijver vis die 25 à 30 cm wordt en idd wel 20 tot soms wel 30 jaar oud kan worden.

Dat er de eerste jaren niks ernstigs leek te zijn komt omdat de vissen jou als baby verkocht zijn, waarschijnlijk pas een maand of 3 oud...die werden in een klein bakje gedaan en hebben dat 3 jaar kunnen "verdragen" zonder dat het op viel dat het goed mis was. Nu gaat het nog verder en merk je dat er problemen komen, vaak spoelen mensen hun vis dan door de wc en her beginnen met het kopen van een nieuwe goudvis.

Jouw vissen zijn haast niet groter geworden omdat ze daar simpelweg de ruimte niet voor hebben, die groei is dus terug gedrongen door een kleine ruimte, hun darmen, nieren, hart en alles wat van binnen zit groeide wel door dus de vissen lijden waarschijnlijk pijn. Denk er maar eens aan hoeveel pijn in je buik jij hebt als je eens teveel gegeten hebt, dan zit die ruimte gewoon te vol.....

Wanneer je een groter aquarium kunt / mag kopen via MP zou ik je net als de anderen hier aanraden minstens voor 1.20 m te gaan en daar dan sluierstaarten in te doen al hoewel mijn persoonlijke mening daarover ook vrij negatief is omdat het veelal door mensen gekweekte rassen zijn die te zware staarten, te bochelige ruggen en soms zelfs de meest gruwelijke telescoop ogen hebben en niet meert een echt natuurlijk ras is. De mensen houden dit in stand door ze steeds te blijven kopen.

Wat is het jammer dat we je niet een kant en klare oplossing kunnen geven meis, geloof me dat ik dat veel liever wel had gedaan. Hopelijk gaan je eerste gedachten uit naar de vissen en kun je misschien een beter huis voor ze regelen. Natuurlijk is een meter sowieso al veel beter dan 45 cm maar dan heb je over een jaar weer hetzelfde probleem.

Ik wens je veel sterkte en heel veel wijsheid toe lieffie.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

Jammer genoeg staat de aquarium in mijn slaapkamer dus plaast voor een 1,20m aquarium heb ik jammer genoeg niet echt. En mensen ommijn goudvissen aan te geven heb ik ook niet echt.

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Rita M »

Misschien kunnen je ouders/opvoeders met je mee denken?

Zou er een bak in de kamer mogen?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

M'n ouders zijn sins kort niet echt van mijn aquarium. Als ik een nieuwe aquarium wil moet ik hem zelf kopen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

De aquarium is er eigelijk gekomen omdat ik me vaak eenzaam voelde in mijn slaapkamer. Ik zou er echt alles aan doen om ze te redden ben al 2 dagen bezig op naar een grotere aquarium en ben sins vandaag op zoek naar een grotere kast waarop mijn tv en aquarium te samen zouden passen.
Laatst gewijzigd door Chelsy op 02 feb 2012 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Rita M »

Misschien kun je ze naar de winkel terug brengen of via het forum gratis aan bieden aan andere sluier liefhebbers.

Dat bakje is wel perfect om een prachtig garnalen bakje van te maken en eventueel een kikkertje en wat mooie slakken. Heb je daar al eens aan gedacht?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Chelsy
0-200
0-200
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 apr 2011 17:08
Locatie: Oostende

Re: Help! Vis is minder actief.

Bericht door Chelsy »

Eigenlijk is dat wel geen zo'n slecht idee, maar ik denk als ik deze wegdoe dat er geen een vis of andere zwemmers in huis zouden komen van mij ouders. En ook wil ik mijn vissen niet echt wegdoen k heb ze nu al 3 jaar, ik ben echt gegecht aan ze. Maar als dat de enigste manier is om ze in leven te houden.

Zouden mijn vissen nu nog overleven in een vijver, want mijn tanta heeft een hele grootte vijver in haar tuin waar er al een 20-tal vissen (veel grotere goudvissen) en kikkers inzitten mischien kan ik ze daarnaartoe brengen? Of zijn deze vissen niet echt gemaakt voor een vijver?

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”