Goudvis Mannetje of vrouwtje????

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Timo
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 14:41

Goudvis Mannetje of vrouwtje????

Bericht door Timo »

hoi

mijn naam is Timo en ik ben nieuw op dit forum
en ik heb een vraag ik heb een tijd geleden al dik 4 jaar terug een goudvis gekregen die we Juupke(Jupiler) hebben genoemd, hoe we aan die naam komen is een lang verhaal haha maar mijn vraag is hij is zo alleen en wil nog wel een goudvisje erbij doen maar ik wil eigenlijk wel een man en een vrouwtje hebben maar ik weet niet welk geslagd deze goudvis is heeft er iemand een idee hoe ik kan zien welk geslagd Juupke is? en oja is het wel een goed idee om een mannetje en een vrouwtje erbij te doen?

alvast bedankt

gr Timo & Juupke

Gebruikersavatar

René
800-1000
800-1000
Berichten: 801
Lid geworden op: 11 aug 2010 15:17
Locatie: Roden

Re: Goudvis Mannetje of vrouwtje????

Bericht door René »

Mannen hebben paaipukkels, kleine witte bultjes op de kieuwen en soms op de borstvinnen.

Normale goudvissen horen niet in een aquarium thuis maar in een vijver. Als ze voldoende ruimte hebben kunnen ze ruim 30 - 40 cm worden.
Sluierstaarten hebben minstens 150 cm nodig, dan kun je er wel een groepje in kwijt (geslacht maakt op zich niet heel erg veel uit).
Mijn bakken

Groeten,
René

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Goudvis Mannetje of vrouwtje????

Bericht door Kees »

Deze even verplaatst naar de goudvissen afdeling, komt die wat meer tot zijn recht.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

mirasja
400-600
400-600
Berichten: 552
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Goudvis Mannetje of vrouwtje????

Bericht door mirasja »

Hallo Timo,

Allereerst een vraagje: Hoe groot is je aquarium waar je vis nu in zit, want als je meerdere vissen wilt hebben dan heb je echt een hele grote bak nodig.

Gebruikersavatar

Ankeeeee_x
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2012 19:28
Locatie: Schoten

Re: Goudvis Mannetje of vrouwtje????

Bericht door Ankeeeee_x »

René schreef:Mannen hebben paaipukkels, kleine witte bultjes op de kieuwen en soms op de borstvinnen.

Normale goudvissen horen niet in een aquarium thuis maar in een vijver. Als ze voldoende ruimte hebben kunnen ze ruim 30 - 40 cm worden.
Sluierstaarten hebben minstens 150 cm nodig, dan kun je er wel een groepje in kwijt (geslacht maakt op zich niet heel erg veel uit).
even nog een vraagje over dit antwoord.
Die paaipukkels zijn die er altijd? Want ik had ergens gelezen dat deze alleen maar komen in de maand Maart-April, het vrouwtje heeft dan een rondere buik (opgezwollen) klopt dit ?
Groetjes, Anke

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”