Welke soort ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Beyonce
0-200
0-200
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 nov 2010 22:44
Locatie: Tongeren , Limburg , België

Welke soort ?

Bericht door Beyonce »

Hallo ,

Ik heb mij twee weken geleden drie vissen aangeschaft.
Nu vroeg ik mij af of dit gewone goudvissen zijn of een andere soort ? Zo ja , weet iemand misschien welke soort ?
(Sorry voor de wat onduidelijke foto's)

Vis 1 : Afbeelding

Vis 2 : Afbeelding

Vis 3 : (kenmerk : deze vissen hadden allemaal een heel dikke buik, eigen aan de soort. Vond het wel grappig en schattig , vandaar de aankoop :lol: )

Afbeelding
190 L : 2x Antennebaars , 3x Apistogramma Cacatuoides , 2x Roodneuszalm , 20x Neon Tetra ,2x Colisa Lalia , 1x L-144 , 4x Maanvis

''I am ... Sasha Fierce'' - Beyonce
''Truth is : everybody is going to hurt you. You just gotta find the ones worth suffering for'' - Bob Marley

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Welke soort ?

Bericht door Kevin »

de foto's werken niet of niet meer. :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Beyonce
0-200
0-200
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 nov 2010 22:44
Locatie: Tongeren , Limburg , België

Re: Welke soort ?

Bericht door Beyonce »

190 L : 2x Antennebaars , 3x Apistogramma Cacatuoides , 2x Roodneuszalm , 20x Neon Tetra ,2x Colisa Lalia , 1x L-144 , 4x Maanvis

''I am ... Sasha Fierce'' - Beyonce
''Truth is : everybody is going to hurt you. You just gotta find the ones worth suffering for'' - Bob Marley

Gebruikersavatar

blingbling
0-200
0-200
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jan 2010 13:47

Re: Welke soort ?

Bericht door blingbling »

zover ik het aan de vage foto's kan zien zijn het sluierstaarten.

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Welke soort ?

Bericht door Kees »

FF je eerste berichtje aangepast voor je.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

roos
0-200
0-200
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 apr 2010 20:11
Locatie: Zottegem, België

Re: Welke soort ?

Bericht door roos »

Foto 2 lijkt me duidelijk een telescoopoog, ook wel zwarte moor genoemd, kan 30cm worden met staart.
De witte met rood kan een red cap zijn, ik zie het niet zo duidelijk. Red cap heeft een verdikte kophuid en is te herkennen aan zijn witte lichaam met rood hoedje en word 30cm met staart.
De andere lijkt me een gewone sluierstaart, kan een ryukin zijn maar dat zie ik niet duidelijk genoeg, je moet het maar even googlen :)
Ik kan je alleen maar zeggen dat je voor een goede filter moet zorgen want het zijn grote vervuilers. Sluierstaarten moet je ook wat warmer houden dan gewone goudvissen, 21 à 22 graden bv, zeker niet kouder dan 15 graden. Gebruik ook voer dat zinkt, anders kunnen ze lucht happen en sterven. Als je toch een aquarium aanschaft, doe dat zo groot mogelijk, ik zou zelfs durven zeggen zeker 50 liter per vis. Ik heb nu 3 sluiers van reeds 12 à 13 cm in een 60*30*30, ik schrok ervan hoe snel ze kunnen groeien, en nu zitten ze dus iets te klein met als resultaat dat ik de visjes moet weg doen (geen plaats voor een grote aquarium). Probeer zeker wat plantjes te plaatsen, maar meer aan de achterwand zodat ze makkelijk kunnen rondzwemmen en leg geen scherpe dingen in je aquarium want ze kunnen zich daaraan verwonden.

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Welke soort ?

Bericht door Fabian »

Foto 1 is een leeuwenkop. Laatst nog gezien in de dierenwinkel.

Foto 3 is een shubbekin sluierstaart, aan de kleuren te zien. Weet deze niet zeker.

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”