Goudvissen & guppy's ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
harley
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 okt 2010 17:08
Locatie: ergens

Goudvissen & guppy's ?

Bericht door harley »

Hallo,

ik heb nu 2 goudvissen.
ik zou er graag een paar guppy's bij willen doen, zou dat eventueel kunnen?
mijn aquarium is: 60x30x30.
Mijn goudvissen zijn: 4-5 cm

groetjes Harley
&& Kimberly :vis: &Jonathan :vis:
eigenaar van 60x30x30 met goudvissen&algeneter &aquariumpje van 30x30x30 met guppen

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Goudvissen & guppy's ?

Bericht door Stefan »

goudvissen kunnen vrij groot worden terwijl guppies dat niet doen.
waarschijnlijk zou het nu voor een tijdje goed gaan maar op den duur worden de goudvissen toch echt te groot om samen met guppies te kunnen.
sterker nog, dan worden ze te groot voor de bak waar ze in zwemmen.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Timothy
1000+
1000+
Berichten: 5012
Lid geworden op: 14 sep 2009 14:13
Locatie: Leusden

Re: Goudvissen & guppy's ?

Bericht door Timothy »

Helaas is je maat bak idd niet geschikt voor Goudvissen.
Zou eerder aan kleine tropische visjes denken.
Goudvissen zwemmen graag veel en zijn ook nog eens flinke vervuilers. Denk voor een bak voor Goudvissen dan ook snel richting minimaal 400 liter. Dit zodat ze ook kunnen groeien. Maar ga liever groter.
Zelf heb ik een vijver voor ze gegraven :D
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Gebruikersavatar

maikel-discus
0-200
0-200
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 feb 2010 09:50

Re: Goudvissen & guppy's ?

Bericht door maikel-discus »

Hoi harley,

Ooit ben ik begonnen met een paar goudvissen in een vissenkom (zielig eigenlijk)..maargoed al snel werd dit een 30cm aquarium. Het waren overigens ook 2 goudvissen.
Op een moment heb ik een 60cm aquarium aangeschaft en ook ik kwam guppen tegen en het leek mij erg leuk om die erbij te doen.. maar er waren toen nog geen forums.
Het is overigens heel goed gegaan maar idd de goudvissen hebben liever een grotere ruimte. Ik heb toen een verwarming aangeschaft (wat de guppen overigens prettig (al is het niet noodzakelijk), en de goudvissen niet prettig vinden)
Ik heb een paar zalmpjes van een oom gekregen en zijn de goudvissen bij hem de vijver ingegaan...inmiddels heb ik een discusbak van 420ltr.

Dit is in het kort hoe ik ben begonnen met de hobby van het aquarium houden. Wat ik wil duidelijk maken is..
Als je heel erg gehecht bent aan je goudvissen..houdt dan deze vissen en doe hier geen guppen bij. Ondanks dat ze elkaar geen kwaad doen, is een goudvis een koudwatervis en heeft een gup toch liever warmer water.
Andere kant is dat het inderdaad beter is de goudvissen qua benodigde ruimte in een vijver oid te doen omdat ze dan pas echt tot hun recht komen, ondanks ik zeker weet dat er vissen zijn die het slechter hebben als jou bak van 60cm..

Guppen...verwarming erin, dan nog een paar leuke zalmpjes en ik verzeker je..je hebt de rest van je leven een hele leuke hobby! :vis: :D :vis:

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”