goudvis verliest kleur

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
cavemannetje
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:35

goudvis verliest kleur

Bericht door cavemannetje »

Naast ons tropisch aquarium hebben we ook nog een aqua 40 met hierin een goudvis van ca. 7 jr. De afgelopen week is bijna al het oranje verdwenen en is hij nu nagenoeg wit. De vis ziet er wel gezond uit en eet verder goed.
Zou het kleurverlies met de leeftijd te maken hebben en is er een mogelijkheid om de kleur weer terug te krijgen?

groeten Bert

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: goudvis verliest kleur

Bericht door Kees »

Lijkt me niet dat dit zo snel zou gaan.
Kleurverlies duid meestal op dat er wat mis is en dat die het niet naar zijn zin heeft. Wanneer heb je voor het laatst ververst? Ook geen extra drukte in huis, rond zijn bak?
Zit trouwens wel te lezen dat oude goudvissen inderdaad hun kleur kunnen gaan verliezen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: goudvis verliest kleur

Bericht door Kevin »

Klopt ja dacht ik in eerste instantie gelijk aan, totdat ik las dat het binnen 1 week gebeurt is :roll: nu twijfel ik een beetje, volgens mij worden ze dan ook zwart ipv wit toch :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
cavemannetje
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:35

Re: goudvis verliest kleur

Bericht door cavemannetje »

Het water wordt elke 2 wkn voor 50% ververst. En met de drukte viel het ook wel mee, we waren 2 wkn op vakantie en de buren hebben het visje netjes elke 2 dgn gevoerd.
Ik denk dat we het witte grind maar eens gaan vervangen voor zwart grind, valt de vis toch nog een beetje op.

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”