Goudvissen en vuurgarnalen??

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tinus

Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Tinus »

Hallo even een vraagje,

Kunnen er vuurgarnalen bij goudvissen, of zijn er andere klein blijvende (Ong. 3-4 cm) algen eters die samen met goudvissen kunnen?

Ik hoor het graag van jullie.

Mvg,

Tinus

Gebruikersavatar

harry
0-200
0-200
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2008 21:31
Locatie: deventer

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door harry »

ik ben bang dat je geen garnaal overhoud. ze zijn te klein daarvoor.
je zou de japonica's kunnen proberen deze zijn rond de 4 cm .

wat betreft de algeneters:
de Ancistrus, Plecostomus en Pterogoplichthys worden wel eens gebruikt tussen goudvissen,normaal horen ze eigenlijk niet thuis in koudwater bakken.maar vaak staan ze in de woonkamer en hebben ze een temp van rond de 22 graden en gaat het wel goed .
maar optimaal is het niet.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Anonymous

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Anonymous »

Goudvissen gaan niet samen met tropische vissen.,!

Goudvissen kunnen niet constant op tropische temperaturen want dan groeien ze dicht en krijgen allerlei kwalen.
Garnalen planten niet voort als de temperatuur te laag is en kan wel eens een probleem geven met vervellen dat ze niet meer uit hun oude jasje kunnen komen en overlijden.

Ik denk dan meer aan Grondels die hier ook in de natuur leven.. maar die zijn dan weer beschermd en staan op de rode lijst en kan je dus nergens kopen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tinus

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Tinus »

Okay nou ja toch bedankt voor beide reacties

Gebruikersavatar

Ankeeeee_x
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2012 19:28
Locatie: Schoten

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Ankeeeee_x »

zijn goudvissen van hun eigen ook geen algeneters? Ik heb hier ook al aan gedacht welke algeneters ik bij goudvissen kan zetten... Want de meeste algeneters zitten liever in warmer water denk ik.

Groetjes,
Anke

Gebruikersavatar

mirasja
400-600
400-600
Berichten: 552
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door mirasja »

Ik weet niet hoe groot je bak is, maar als je een grote bak hebt, dan kan het wel met vuurgarnalen, mits je veel en voldoende schuilplekjes hebt.
Uiteraard zal er wel eens een vuurgarnaal gegeten worden, maar ze kweken erg snel, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Zelf heb ik vuurtjes bij de sluiers zitten en zij doen het nog steeds goed, maar ik heb dan ook wel een grote bak en voldoende schuilruimte.

Wat betreft algeneters, dat is geen goede combi.
Goudvissen/sluiers slapen namelijk s'nachts veel op de bodem en dan wil het wel gebeuren dat er een algeneter op hun huid gaat zitten met alle gevolgen van dien.

Gebruikersavatar

Ankeeeee_x
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2012 19:28
Locatie: Schoten

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Ankeeeee_x »

oei! dat wist ik niet... Maar je bakje blijft redelijk mooi niet ? Als je goudvisjes houdt, want goudvissen zijn familie van de karper en dat zijn ook alge eters als ik mij niet vergis...

Groetjes,
Anke

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Fabian »

Plantenetets bedoel je eerder :mrgreen: Heb nog nooit goudvissen algen zien eten...

Gebruikersavatar

Jones
600-800
600-800
Berichten: 716
Lid geworden op: 18 jul 2011 09:49
Locatie: Zundert

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Jones »

Ankeeeee_x schreef:oei! dat wist ik niet... Maar je bakje blijft redelijk mooi niet ? Als je goudvisjes houdt, want goudvissen zijn familie van de karper en dat zijn ook alge eters als ik mij niet vergis...

Groetjes,
Anke
De vissen die vaak algeneter genoemd worden zijn meervallen. Verder heeft het 'familie van'-zijn weinig te maken met eetgedrag. Er zijn meervallen die puur carnivoor zijn en meervallen die puur herbivoor zijn.

Gebruikersavatar

Ankeeeee_x
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2012 19:28
Locatie: Schoten

Re: Goudvissen en vuurgarnalen??

Bericht door Ankeeeee_x »

oei, dan heb ik het ik het fout :D

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”