Sluierstaart gekregen ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
corydoras
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:45

Sluierstaart gekregen ?

Bericht door corydoras »

Hoi, ik heb van mijn zus een sluierstaart goedvis gekeregen maar ik weet niet wat ik er mee aan moet :? ik heb hem nu tijdelijk in de rekord 70 bij de synodontis petricolas gedaan, de watertemprtetuur is 24 graden kan hij hier in blijven leven ?

Alvast bedankt voor de hulp !

grtn milan

Gebruikersavatar

dannyvk
0-200
0-200
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jul 2008 17:23
Locatie: zevenbergen

Bericht door dannyvk »

dit gaat wel goed komen
gewone goudvissen houden van een temperatuur tussen de 18 tot 24 graden. kweekvormen zoals de sluierstaart, shubunkin, leeuwenkop, en parelschub vissen houden wel van een wat hogere temperatuur tot 27 graden.

dus ik zou zeggen je sluierstaart zit helemaal goed.
houd wel rekening met het eten want goudvissen hebben een ander voer nodig dan tropischevissen en als ik het goed heb ook niet al te snelle en drukke vissen erbij plaatsen dit omdat de sluierstaart geen snelle zwemmer is

Gebruikersavatar

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Terug geven

Gebruikersavatar

dannyvk
0-200
0-200
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jul 2008 17:23
Locatie: zevenbergen

Bericht door dannyvk »

terug geven kan het is niet iedereen z`n vis soort en ikzelf zou er zeker niet voor kiezen.
maar je kan ze makkelijk houden en toch best leuk om te zien nog zolang het water en de omstandigheden goed zijn heb je er ook weinig omkijken naar

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
corydoras
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:45

Bericht door corydoras »

ja me zus heeft een rekord 60 bakkie met 5 sluiers maar die ene was een manntje en ging achter de vrouwtjes aan jagen, ik zei dat dat maar een dag duurde en dat dat mannetje wou paren maar ze vond het onrustig daarom zit ie nu bij mij. Ik ga morgen meteen na school naar de vissen winkel om sluierstaarten voer en een takje waterpest voor hem te kopen en hoop dat ie lang mag leven het is wel een erg grappig vissie ! groeten milan

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
corydoras
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:45

Re: Sluierstaart gekregen ?

Bericht door corydoras »

ik zit nu tedenken om alle synodontissen tweg tedoen en er nog een sluier bij tedoen ? goed idee ?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
corydoras
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:45

Re: Sluierstaart gekregen ?

Bericht door corydoras »

geen reacties ??????????

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Sluierstaart gekregen ?

Bericht door Kevin »

Rustig aan in het weekend he ;)

Zou op zich niet verkeerd zijn om daar een ander huisje voor te vinden, denk dat hij/zij een grote bak ook wel kan waarderen. Je sluier zal wel rust krijgen dan.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”