Sluierstaart goudvissen zitten altijd bij het wateroppervlak

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: Sluierstaart goudvissen zitten altijd bij het wateroppervlak

Bericht door Herman »

Hoi Esther
Zuurstof gebrek is ook altijd een mogelijke optie, kan dat vanaf hier niet beoordelen of dat zo is. :D
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
esthernutbey

Re: Sluierstaart goudvissen zitten altijd bij het wateropper

Bericht door esthernutbey »

Ja daar heb je gelijk in, sommige mensen weten ook niet hoe of wat, de een zegt dit en de ander zegt weer dat.Ik weet zelf ook niet alles van deze vis
Mag ik ook weten wat voor sluierstaarten je hebt? je hebt natuurlijk ook de goudvis met sluierstaart en de sarassa en de shubunkin met sluierstaart.En heb je misschien ook een paar foto`s? ik heb al een jaar of 3 sluierstaarten en vind het gewoon een mooie sierlijke vis.




Herman schreef:
esthernutbey schreef:Toch wil ik dit nog even zeggen, de meeste hebben het over de temperatuur van 24 graden, maar ik had hiervoor een juwel lido en daar had ik de temperatuur op constant 20 graden staan,met alleen sluierstaarten, maar toen deden de vissen het ook dat boven in de bak hangen.Dus ik weet niet of het nu aan de temperatuur ligt of aan iets anders.En 20 graden moet toch wel goed zijn dat is de kamertemperatuur meestal.
Hoi Esther
Zuurstof gebrek is ook altijd een mogelijke optie, kan dat vanaf hier niet beoordelen of dat zo is. :D
Je moet niet alles voetstoots aannemen wat er soms geschreven staat, omdat wanneer men goed leest men soms grove fouten tegenkomt.
Het is op internet mogelijk dat iemand van 12 jaar een artikel schrijft, dit met een boekje op schoot.
Misschien staat in het boekje wel de juiste tekst, maar het is nog steeds voor velen, een kunst om het ook goed over te nemen.
Kijk maar eens op deze onderstaande site, dan zie je daar wel een paar hele grote fouten staan.

http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pab ... udviss.htm

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: Sluierstaart goudvissen zitten altijd bij het wateroppervlak

Bericht door Herman »

Verder heb ik nog wat (Pearlscale Chunshuyui), (Hemelkijker Chotengan), Black moortje's en Ranchu pompoensluiers.
Laatst gewijzigd door Herman op 10 okt 2008 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
esthernutbey

Re: Sluierstaart goudvissen zitten altijd bij het wateropper

Bericht door esthernutbey »

Hallo Herman, zo dat zijn mooie vissen, maar bij mij is die ryunkin niet zo mooi als die van jou,maar die heeft mijn man een keer voor mij gekocht en voor hem is een vis een vis,en die Tosakin heb ik ook nog niet gezien, de ranchu die ken ik ook wel, maar die zijn allemaal moeilijk te krijgen.Tenminste in de aquariumwinkels hier in den haag kan je ze haast niet kopen.
Kweek je er ook mee? en verkoop je ook vissen?
Ik ben wel eens op zoek geweest naar de ranchu, maar niet te krijgen.Staan ze je aan te kijken of je om heel iets raars vraagt in de winkel.







Herman schreef:
esthernutbey schreef:Mag ik ook weten wat voor sluierstaarten je hebt? je hebt natuurlijk ook de goudvis met sluierstaart en de sarassa en de shubunkin met sluierstaart.En heb je misschien ook een paar foto`s? ik heb al een jaar of 3 sluierstaarten en vind het gewoon een mooie sierlijke vis.
Hoi Esther

Een paar foto'tjes van de sluierstaart(jes) Dit is een (Redcap leeuwenkop Shishigashira)
Afbeelding

Ryukin (China)
Afbeelding

Tosakin (Japan)
Afbeelding

Verder heb ik nog wat (Pearlscale Chunshuyui), (Hemelkijker Chotengan), Black moortje's en Ranchu pompoensluiers.

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Bericht door Herman »

Computer doet weer normaal.
Laatst gewijzigd door Herman op 20 nov 2008 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
esthernutbey

Re:

Bericht door esthernutbey »

Mooie leeuwenkop, ik heb er ook een paar van gehad, maar dan de panda zwart/wit maar helaas ook dood gegaan, hij is orange met zwart, maar ik had zo een telescoopoog ook orange met zwart maar dat zwart is helemaal weg, hoe kan dat dan? ligt dat ook aan het water?



Herman schreef:Computer doet weer normaal. 8) :lol:
Ben wel wat foto's kwijtgeraakt, maar hier nog een plaatje van een schitterende sluierstaart zoals ik er een paar heb rond zwemmen. :D

Afbeelding

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: Re:

Bericht door Herman »

Waterkwaliteit zou ook een heuse factor kunnen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”