Zonnebaars

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nielo
0-200
0-200
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jul 2008 22:18

Zonnebaars

Bericht door nielo »

Hey,

Hoe zie je het verschil tussen een man en vrouw zonnebaars?
Ik heb 2 zonnebaarsen in de vijver en zag ze vandaag een aparte manier van zwemmen doen.
strak naast elkaar en draai bewegingen maken etc.
Ik dacht, oh ik heb een man en vrouw,leek op het verleiden e.d :?:
ik hoor het graag.
Groetjes nielo

Gebruikersavatar

Herman
200-400
200-400
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:26

Re: Zonnebaars

Bericht door Herman »

nielo schreef:Hoe zie je het verschil tussen een man en vrouw zonnebaars?
Ik heb 2 zonnebaarsen in de vijver en zag ze vandaag een aparte manier van zwemmen doen. Groetjes nielo
Als je de echte zonnebaars bedoelt "Lepomis gibbosus" want er zijn nog meerdere soorten die de zon aanbidden, dan zijn de mannetjes zeker veel mooier gekleurd dan de vrouwtjes. :) Is bij ons trouwens ook zo!! :mrgreen:
De vrouwtjes vertonen een egale groen/bruinachtige kleur de mannetjes daarentegen tonen vuurrode spikkels over hun lichaam beginnende ongeveer bij het zijlijn orgaan en verder ook een groenachtig gekleurd lichaam.
Nog even dit, ze kunnen 40 cm worden en als je een paartje hebt, zijn er straks alleen nog maar zonnebaarzen in de vijver over.
Wil je op zeker spelen, dan zou je maar een zonnebaars moeten plaatsen in de vijver, dan weet jezeker dat er geen nakomelingen komen.
Overigens kan een zonnebaars zeker ook nuttig zijn in de vijver, omdat hij ook als ongedierte verdelger fungeert.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nielo
0-200
0-200
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jul 2008 22:18

Re: Zonnebaars

Bericht door nielo »

ja,dat is hem:)
Ik heb schildpadden in de vijver dus veel vis zal er niet komen :D
De ene is ook gekleurd maar de grotere is mooier gekleurd.
ik heb hem ook voor tegen bloedzuigers etc.
en ik vindt het een mooie vis.
ik dacht dat ze rond de 30 cm worden.
ik ga de vijver toch iets groter maken,nu is hij 5 x2 en word denk ik 6 x3x 120 diep.

Gebruikersavatar

Rico
400-600
400-600
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 okt 2007 22:48
Locatie: Melick

Re: Zonnebaars

Bericht door Rico »

Weet je heel zeker dat je wel een koppeltje in je vijver wilt? Schildpadden zullen wel een aantal nakomelingen te pakken krijgen maar een meerderheid zal aan hun bekjes ontsnappen. En mocht je teveel nakomelingen krijgen dump ze dan A.U.B. NIET ergens in de vrije natuur!!! Deze zullen de complete flora en fauna naar de verdoemenis helpen en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten ;)
gr, Rico

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
nielo
0-200
0-200
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jul 2008 22:18

Re: Zonnebaars

Bericht door nielo »

Het is nooit de bedoeling geweest voor een koppel.
Ik dacht dat de eerste gepakt was door een kat of reiger.
Heb nu een voiliere omheen gemaakt en een andere gehaald en een week later zag ik z emet ze 2en :roll:
Maar ze hebben allebei dezelfde kleuren ,neem aan dat het geen koppeltje is maar aangezien wat ze deden maakt me weer f f aan het twijfelen.

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”