Loraine's binnenvijver/sluierstaarthobby

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Loraine's koudwaterbak

Bericht door Erik1974 »

Goed bezig :duim:

Menig goudvis is veel slechter af dan bij jou, je geeft ze lekker de ruimte!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's koudwaterbak

Bericht door Loraine »

Dank je. 😊
Dat ze genoeg ruimte en genoeg eten krijgen is wel goed te zien: ze groeien als kool en zijn rond en gezond. 😍
De 2 calico telescoopogen waren ong 9cm begin oktober en zijn nu 14cm en de omvang is behoorlijk toegenomen, om maar een voorbeeld te noemen. 🙈
De moor was 5cm en is nu ong 12cm, de panda was 7cm en is nu ong 13cm (maar die is vnl in massa toegenomen) en de yanagi was 7cm en die is nu ook 13cm.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's koudwaterbak

Bericht door Loraine »

Dit zijn degenen die ik nog heb, je ziet gelijk waarom ik bij voorkeur nog een vis met veel rood erbij wil:
Afbeelding

Afbeelding
De moor en de blauwe calico zijn vrouwen, de andere 3 zijn mannen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Loraine's koudwaterbak

Bericht door Loraine »

1,5 maand verder en weer genoeg verandering. 🙈
Ik heb er 7 vissen bij, waarvan 3 opvangers.
Een van de nieuwkomers zit apart omdat die telkens salto's maakt, ik heb hem inmiddels een kleine week op laagwatertherapie om zwemblaasproblemen uit te sluiten, maar zodra ik de glazen weghaal is het weer bal.🤐
Nu maar baktopur direct besteld, werkt dat niet dan houdt het op.
Zou heel jammer zijn want het is een mooie grote vis, maar helaas veel meer vin dan lijf, denk dat het bijna tweederde staart is en een derde lijf&kop en iets zegt me dat dat een groot deel vh probleem vormt.
Mocht hij er alsnog bovenop komen dan blijft hij, een dusdanig gevoelige vis plaats ik niet uit. 😉

Omdat ik met 12 vissen waarvan 9 zo'n 13 tot 25cm zijn behoorlijk overstocked zat hoopte ik de 3 opvangers vlug uit te plaatsen, maar vooralsnog zijn er geen geïnteresseerden geweest.
Op zich geen probleem, deed gewoon 3 grote waterwissels per week.
Deed ja, want dinsdagavond laat bleek de binnenvijver lek te zijn en heb ik de vissen en slakken met spoed moeten uitvangen, in de 150l bak gezet en de binnenvijver moeten leegpompen. 😬
Gelijk een nieuwe besteld en die heb ik vrijdag opgezet.
Meteen een flinke upgrade van ruim 1000l ook en met het huidige bestand hoef ik theoretisch maar 1-2x per maand een waterwissel te doen.
Maar ik kies zelf voor wekelijks een kleinere waterwissel, mocht het dan ivm vakantie, ziekte oid eens een week of langer niet lukken dan is dat ook geen ramp natuurlijk.

De nieuwe aanwinsten:
Afbeelding

Deze zit momenteel apart, ik moest hem voor de foto ook ff ondersteunen:
Afbeelding

Afbeelding

De opvangvissen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het nieuwe verblijf:
Afbeelding
https://youtu.be/ulxHtmPclaY

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”