Mossels en zo

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
NeondeTetra
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2014 13:02
Locatie: Rotterdam

Mossels en zo

Bericht door NeondeTetra »

Misschien niet helemaal het goede forum,

Maar wie heeft er ervaring met mossels of andere zoet water schelpen in een aquarium. Ik heb wou ze eens bij mijn lfs raade ze het mij af omdat je daar eigenlijk een hele "vieze bak " moet hebben Klinkt al bijna als een speciaal aquarium of anders in een vijver
I am always ready to learn although I do not always like being taught.[

Gebruikersavatar

Rowan92
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mar 2015 13:46
Locatie: Alkmaar

Re: Mossels en zo

Bericht door Rowan92 »

Heb ooit een keer mossels in mijn vijvertje gehad waren na een paar weken dood. Nooit meer gehaald.

Gebruikersavatar

Tech
0-200
0-200
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 okt 2014 12:48

Re: Mossels en zo

Bericht door Tech »

geen directe ervaring mee om in het aquarium te doen, maar mosselen leven in de slijk van de oceaan/meer. Dus om deze in leven te houden zul je een flinke slijk moeten nabootsen, met alle bacteriën van dien.

Om eerlijk te zijn, je zult ze ook weinig zien aangezien ze meeste voedingstoffen uit die slijk halen, ze zullen dus weining "rondzwemmen" om het zo maar even te noemen.

Gebruikersavatar

BasV
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2015 11:03

Re: Mossels en zo

Bericht door BasV »

Ik heb een viertal gouden mandjes mosselen (Corbicula javanicus ) - aziatisch. Ze verdwenen rapido in het zand, dus of je er veel aan hebt? Toevallig kwam ik er twee tegen bij de schoonmaak, en die leefden nog, dus kennelijk gaat t ze ok.
Ik voer ze fijn stofvoer, dat gaat gewoon in de bak, en kennelijk filteren ze dat uit t water
Maar het is dus vooral het idee, dat ze er zijn ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”