Belletjes blazen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Puck93
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2015 19:35

Belletjes blazen

Bericht door Puck93 »

Beste allemaal,

Ik ben bezorgd over mijn goudvissen. Vandaag hebben ze elkaar voor het eerst gezien (het zijn er twee) maar dat lijkt best goed te gaan. Ook zitten ze sinds vanmiddag in een nieuw aquarium. Ze "blazen" echter belletjes aan de oppervlakte. Volgens de verkoopster in de dierenwinkel was de bak groot genoeg en er zitten ook plantjes in. Het water zit nu slechts een paar uur in de bak. Weet iemand wat er aan de hand is? Toch zuurstoftekort of iets anders? Hoor het graag!

groetjes Puck

Gebruikersavatar

MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Belletjes blazen

Bericht door MatthijsH »

Een bak moet je minstens 3 a 4 weken laten indraaien. Waarschijnlijk is je nitriet o.i.d. nog niet in orde. Maar of dat met die belletjes te maken heeft weet ik niet

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Belletjes blazen

Bericht door Rickpad »

Waarschijnlijk is de bak veels te klein want verkopers beweren wel vaker dat soort dingen.

Vissen die belletjes blazen vind ik echter wel erg vreemd. Of hangen ze luchthappend aan het wateroppervlakte?

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Belletjes blazen

Bericht door stylz »

Ik wil niet negatief uit de hoek komen maar.......

Wat al aangehaald wordt aquaria moeten indraaien voor dat ze een bacterie bestand opbouwen en de schadelijke stoffen af kunnen breken, vermoedelijk zit je idd in je nitriet piek water verversen is het enige wat helpt nu.
Omdat het zo snel al gaat, denk ik dat je aquarium ten opzichte van je goudvissen onder bemeten is en het filter wat krap is, kan je aangeven wat je hebt.
Alle potjes die ze je mee verkocht hebben gaan je niet helpen.
Helaas is dit met goudvissen iets wat we steeds tegen komen, goudvissen zijn grote vervuilende vissen en hebben een dito aquarium nodig met een krachtig filter.
Bedenk je dat een goudvis rond de 35 cm wordt en 35 jaar oud kan worden.
Mensen nemen vaan goudvissen omdat ze makkelijk te houden zijn zeker volgens de winkels, maar het tegendeel is waar goudvissen zijn heel moeilijk te houden en hebben grote aquaria nodig.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”