Ik heb dus al een paar maanden geleden 2 sluierstaarten gekocht, helaas heb ik ze apart moeten zetten omdat het vrouwtje "aangerand" werd. Ze trok het niet meer dus uit elkaar gehaald!
Paar dagen daarna heb ik een nieuwe vis gekocht (normale goudvis) volgens de dierenwinkel kon deze wel bij de sluierstaart die ik al had. Echter werd mijn sluierstaart zo gepest door deze vis dat ik ze weer apart gezet heb. Maar mijn sluierstaart heeft nu zo'n opdonder van die andere vis gehad dat ik bang ben dat ze het niet gaat overleven.
Ze heeft een doffe huid (op sommige plekken wit), weinig eetlust en als ze wilt eten komt ze niet met dr mond bij het voer, moeite met zwemmen (gewoon geen kracht om vooruit te komen) en blijft vaak onder de bladeren drijven.
Ze probeert wel te eten maar komt hier niet bij. Het is de 2e/3e dag dat ze er echt zo heftig aan toe is en mijn vraag is: Gaat ze dit overleven of is het beter haar uit dr lijden te verlossen? En is er iets wat ik voor haar kan dan zodat ze sneller beter word of zich beter gaat voelen.
Ik durf er ook niet zo goed een nieuwe vis bij te zetten omdat ze dus al 2x zo gepest is door andere vissen.
Help mij altublieft mijn vis te redden!