Welke vis is dit?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
rasbora98
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2020 23:25

Welke vis is dit?

Bericht door rasbora98 »

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Hey allemaal, bij een tweedehands aqarium kregen wij dit visje mee. Ik kom er nou niet uit wat het precies is. Het visje is ongeveer 4-5 cm lang en is een beetje grijs/bruinig. Heeft iemand een idee?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke vis is dit?

Bericht door amber98 »

Lijkt op gymnocorymbus ternetzi, een pittig scholenvisje

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
rasbora98
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2020 23:25

Re: Welke vis is dit?

Bericht door rasbora98 »

Dankjewel! :)

Gebruikersavatar

Louisexnike
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2020 13:40

Re: Welke vis is dit?

Bericht door Louisexnike »

Sinds een paar weken heeft mijn dochter een aquarium, dat al compleet was toen we het overnamen.
Omdat het ons leuk leek om er wat bij te zetten, hebben we twee vissen overgenomen aannemende dat het guppies waren. Een met een oranje staart en een met een gele staart. De oranje is inmiddels helaas dood.
Nu hebben we twee weken geleden bij een aquarium eigenaar twee mannelijke guppen opgehaald. Deze zijn een stuk kleine dan de gele bij ons. De gele valt de mannetjes ook lastig. Mijn dochter dacht eerst dat het een vrouwtje was die wilde paren, maar inmiddels twijfelen we. Wellicht is het geen guppy, maar andere vis. Alleen is de vraag: wat dan wel?! Ik zal een overzichtsfoto hierbij plaatsen en detail van de vis ingezoomd in de hoop dat iemand een antwoord heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke vis is dit?

Bericht door amber98 »

Ziet er gewoon uit als een mannelijke gup ;) in de toekomst mag je hier je eigen onderwerpen voor starten ;)

Gebruikersavatar

Louisexnike
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2020 13:40

Re: Welke vis is dit?

Bericht door Louisexnike »

Bedankt voor je reactie. Ik kom hem nergens anders tegen in deze kleurstelling en is een stuk groter dan de andere, vandaar de twijfel.

Ik zal me binnenkort wat meer in het forum verdiepen. :roll: :D

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”