Wie weet welke algeneters dit zijn

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Meerys
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2018 13:52
Locatie: Hoofddorp

Wie weet welke algeneters dit zijn

Bericht door Meerys »

Hallo beste visvrienden,

Wie weet welke algeneters ik heb? Bij het kopen werden me een paar Latijnse? namen genoemd en toen ik thuis kwam was ik ze al weer kwijt. Later ben ik terug geweest en toen waren degene op de foto niet meer voorradig.
Afbeelding
Afbeelding
De volgende Afbeelding
Afbeelding
Volgens de verkoper zou dit een Sewellia zijn maar kom me niet zeggen welke subgroep

Alvast hartelijk dank,
Yme

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Wie weet welke algeneters dit zijn

Bericht door amber98 »

Ik zie helaas maar 2 foto's, in ieder geval is de oranje een ancistrus of L144 kweekvariant (borstelneusmeerval) en de gestreepte een sewellia lineolata, welke geen algeneter is. Dit is een vis die ik heel snel (krachtig) en zuurstofrijkwater thuis hoort. Deze eet micro organismen van bijvoorbeeld stenen af, maar echt algen zal ie niet veel eten. ;) "algeneters" in het algemeen eten niet echt veel algen, mijn ancistrus eet 10x liever mijn planten of komkommer.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Wie weet welke algeneters dit zijn

Bericht door Erik1974 »

Ter aanvulling, die Sewelia kan wel zonder stroming, ze komen voor in snelstromend water maar hebben het niet perse nodig. Als je ze echt goed wil houden is het wel leuker, maar er zijn vrij veel mensen die ze succesvol houden in een gezelschapsbak (die van mij doet het ook goed in de Lido zonder stroming).

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Meerys
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2018 13:52
Locatie: Hoofddorp

Re: Wie weet welke algeneters dit zijn

Bericht door Meerys »

amber98 en Erik1974 hartelijk dank voor de antwoorden.

Groeten,
Yme

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”