Zwaarddrager agressief?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Zwaarddrager agressief?

Bericht door ApistoPeter »

Hey,

Ik zit net te kijken in mijn bak en ik zie dat een fantoomzalmpje raar zwemt en ademt. En dan zie ik ineens mijn zwaarddrager mannetje achter hem aangaan en een hap uit zijn staart nemen. En hij blijft maar achter hem aan gaan. Is dit normaal gedrag? Ik dacht dat zwaarddragers juist vreedzaam zijn? O.o
Krijg nu gelijk het idee dat ik zo van wat blauwoogjes af ben gekomen =/

Iemand een idee?

-Update: Hij gaat ook achter andere fantoomzalmpjes aan soms en tikt soms een van de gourami's aan...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door ApistoPeter »

Heb inmiddels de lfs gebeld en normaal doen ze het niet maar ik kon hem ruilen. Nu 2 vrouwtjes ipv een mannetje en een helaas overleden fantoomzalmpje op de bodem :(

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door ApistoPeter »

Overigens had hij van een collega gehoord toen ik daar eerder deze week was dat ik een tweede ga opstarten en hij wilde me maar wat graag helpen :P Nu dus een betere deal gesloten en korting op mijn bak+kast gehad, BTN achterwand gratis en hij kit ze erin voordat ik hem ophaal! En nog wat meer dingetjes.
Alleen hij zei dat de Juwel aquariums kwalitatief slecht zijn en wilde me een Eheim aquarium van 180L aansmeren..ik heb hem vriendelijk bedankt maar dat ik toch voor de Rio 180 ga. Heb er niks slechts over gehoord danwel gelezen en Amber98 heeft zelfs een 300L bak dus dat zal vast reuze meevallen.

Super winkel verder ook al zijn ze met dingen wat duurder. Plus de vissen worden echt goed behandeld door iemand met een hart bij de vis en niet geld.

Maar goed dit ging over de zwaarddrager hehe. Vrouwtje zit er inmiddels bij en heeft het erg naar haar zin. Best hyperactief :P

O en @amber98 ik zei tegen hem van "Ik heb trouwens gehoord dat Aquastart en bacteriën eigenlijk helemaal niet nodig zijn om toe te voegen. En dat je met een heel klein beetje voer 2x in de week alles prima op gang zet en houd." Hij gaf niet echt een antwoord maar echt een blik zo van /facepalm xD..denk niet dat hij het daarmee eens was haha.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door amber98 »

Ik gok dat hij niet wist hoe te reageren aangezien het verkocht wordt met een verkooppraatje ;)

Wat ze zwaaddrager betreft, het kan ook dat deze een al zieke vis levend wilde opeten. Dit kunnen zwaarddragers namelijk wel erg goed

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door ApistoPeter »

Hmm hij viel alleen bijna alle vissen aan. Vissen lijken nu een stuk rustiger allemaal zonder dat gejaag dus dat is ook fijn om te zien.

Overigens offtopic maar wat vind jij van zijn opmerking over de Juwel aquarias? Zijn ze werkelijk slecht en beter Eheim of iets dergelijks of is het gewoon zijn mening gebaseerd op verkoop? Hij gaf wat argumenten over het licht en dikte van het glas wat allemaal maar net goed is.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door amber98 »

Filter van het glas klopt, licht is juist teveel aanwezig. Ik meen dat ergens een recent topic staat met mijn mening in de reacties ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door ApistoPeter »

Humm oke =/ nja heb toch al een aanbetaling gedaan. Hij komt volgende week donderdag bij hem binnen en hij kit meteen mn achterwanden erin. Kan ik hem vrijdag ophalen. Ik ga is zoeken naar dat topic dan!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door amber98 »

https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=9&t ... ie#p312470 ;)

Juwel bakken zijn zeker niet verkeerd hoor, al helemaal niet de wat kleinere bakken

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ApistoPeter
200-400
200-400
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:37
Locatie: Gouda

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door ApistoPeter »

amber98 schreef: 20 apr 2018 21:40 https://aquafora.nl/viewtopic.php?f=9&t ... ie#p312470 ;)

Juwel bakken zijn zeker niet verkeerd hoor, al helemaal niet de wat kleinere bakken

Ik heb de topic doorgelezen! Thanks voor de link ^^

Nu zie ik dat je hebt over een andere pomp in het filtersysteem en een buisje om de stroming te geleiden? Is dat nodig in een 180L versie of was dat alleen noodzakelijk voor die 300L van jou gezien de grotere omvang en inhoud etc? Ik zie namelijk dat de vuistregel is 5x de inhoud van de tank? Als dat zo is kom ik veel te veel tekort in de Rio 180? Pak en beet 170L na vulling? miss 160? zit je alsnog zo tussen de 800 en 850 liter en die standaard pomp regelt 600L/u...

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Zwaarddrager agressief?

Bericht door amber98 »

Het is geen 5x inderdaad, maar geen idee of dit voor jou bak een probleem gaat worden. Mocht je meer vragen hebben of dit soort dingen, kun je beter een nieuw onderwerp openen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”