Neon Tetra?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jwb
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2017 07:43

Neon Tetra?

Bericht door Jwb »

Hallo,

Ik heb een paar oude vissen overgenomen van een kennis. Nu merk ik dat er eentje constant mee zwemt met de neon tetra's. Heeft een van jullie enig idee wat hier aan de hand is? Misschien een zieke tetra?

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Neon Tetra?

Bericht door amber98 »

Ik heb je topic even verplaats naar "vis algemeen" aangezien ik hem daar wat beter bij vond passen.
De vis lijkt mij een heel ander soort, welk soort kan ik niet direct thuisbrengen. Scholen vissen scholen wel vaker samen met andere soorten, zeker wanneer er te weinig van hun eigen soort aanwezig zijn. Als je met "neon tetra" de andere vissen op de foto bedoeld, dit zijn kardinaal tetra's (paracheirodon axelrodi) Dit verander veel aan de behoeftes van de vissen. Kardinalen willen graag erg warm water (25+) en minimaal 1 meter aquarium met erg veel soortgenoten ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jwb
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2017 07:43

Re: Neon Tetra?

Bericht door Jwb »

Bedankt voor je snelle reactie. Weer wat geleerd vandaag!

Weet iemand anders misschien welke soort die vis is?

Gebruikersavatar

SandraGup
0-200
0-200
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mar 2017 16:28

Re: Neon Tetra?

Bericht door SandraGup »

Lijkt wel een potloodvisje. Nannostomus beckfordie Zijn erg leuk. De vrouwtjes hebben ongeveer deze kleur, de mannetjes hebben meer rood aan de onderkant.

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”