plotselinge sterfte

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ocupmoc
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2017 14:38

plotselinge sterfte

Bericht door ocupmoc »

Howdy allemaal,

Even een kleine inleiding, een week of 4 geleden heb ik mijn bak helemaal leeg gehaald en opnieuw ingericht.
Na ongeveer 2 weken indraaien de visjes weer losgelaten in de ververste tank en tot gisteren ging alles prima.
Gisteren ochtend 1 dode Guppy en vanmorgen 1 dode Endler Gup man, 1 dode Platy en 1 stervende algeneter (deze ongeveer 2 jaar bij mij :cry: ).
Gisteravond nog 30% water ververst en de bodem gestofzuigd.
Ik heb de waterwaardes goed in de gaten gehouden en daar is niets mis mee, Nitraat een tikkie aan de hoge kant maar daar maak ik mij geen zorgen over.
Hoe kom ik nu achter of er iets mis is in mijn tank of zou dit een gevolg van de verhuizingen kunnen zijn?

Ik hoor graag van jullie, alle advies is welkom.

Cheers,
Arco

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ocupmoc
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2017 14:38

Re: plotselinge sterfte

Bericht door ocupmoc »

even fotootje erbij

Afbeelding

Gebruikersavatar

kwnl
0-200
0-200
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 apr 2017 20:40
Locatie: Delft

Re: plotselinge sterfte

Bericht door kwnl »

En je hebt niks anders gedaan de laatste dagen? Andere voeding voor de planten of zoiets? Of water verbeteraars? En hoe gedragen ze zich? De vissen die dood gingen? Hingen ze aan het wateroppervlakte, of schuurde ze over de grond?
Juwel Rio180 aquarium.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ocupmoc
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2017 14:38

Re: plotselinge sterfte

Bericht door ocupmoc »

bedankt voor je reactie. geen verdere veranderingen. de visjes die ik, zeg maar, pre-dood heb gezien hingen een beetje rond op de bodem. alle andere visjes zijn lekker actief en zwemmen door de hele bak in alle lagen, gaan ook niet adem happen ofzo.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: plotselinge sterfte

Bericht door Linda »

Ik heb de laatste tijd ook weer wat dode visjes in de bak zwemmen.... Geen idee hoe het komt :kwnie:
De temperatuur is ook nog niet zover opgelopen buiten dat ik het daarop zou gooien...

Visjes kunnen natuurlijk ook dood gaan aan inwendige problemen zoals parasieten of infecties zonder dat je er ooit iets aan hebt gemerkt.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: plotselinge sterfte

Bericht door Erik1974 »

Linda schreef: 15 mei 2017 19:07 Ik heb de laatste tijd ook weer wat dode visjes in de bak zwemmen....
Jij hebt zombie vissen?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: plotselinge sterfte

Bericht door Linda »

Erik1974 schreef: 16 mei 2017 09:49
Linda schreef: 15 mei 2017 19:07 Ik heb de laatste tijd ook weer wat dode visjes in de bak zwemmen....
Jij hebt zombie vissen?
:lol:
Ja ik wel!

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”