dwerg cichliden

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
leoros
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2015 09:59
Locatie: Ooltgensplaat

dwerg cichliden

Bericht door leoros »

Hallo,
Ik ben van plan om mijn binnen filter van een Juwell 80 te vervangen door een JBL buiten filter, de Cristal profi 900, nu wil ik als het allemaal weer normaal draait een koppeltje dwerg cichliden er bij doen, de vorige keer had ik een koppeltje antenne baarsjes, maar dat ging niet goed, volgens zeggen moeten die een PH hebben van tegen de 6 en mijn PH is 6,8 a 7.
Welke dwerg cichliden zou ik het beste er bij kunnen doen, ik heb een gezelschapsbak met rustig visjes zoals 5 streep barbelen en tetra soorten en wat corydorys en nog wat ander klein spul er zit 1 clowntje in en dat is soms een Jochem Meijer figuur
In der geval bedankt voor jullie eventuele adviezen :D
Laatst gewijzigd door leoros op 04 dec 2016 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: dwerg cichliden

Bericht door Svenjfc »

De apistogramma borelli zou misschien kunnen maar ik weet niet of ze in een 80 cm aquarium goed samengaan met corydorasjes. Maar qua dwegchiclide is a.borelli de makkelijkste.
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: dwerg cichliden

Bericht door Tim »

echter gaan dwerg cichlides niet goed samen met corydorras. dit is omdat dwerg cichlides terretoriaal zijn op de onderste laag en de corys dit niet opmerken waardoor er vervelende sittuaties kunnen ontstaan.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: dwerg cichliden

Bericht door Linda »

Ik heb zelf al meerdere cichlides gehad en ik heb nooit gemerkt dat ze in conflict kwamen met mijn bodembewoners. Dat waren dan wel geen cory's maar kuhlii's, maar die hebben ook geen respect voor andermans territoria :P
De nannacara's die ik nu heb zijn trouwens ontzettend vredelievend. Helaas kun je die pas houden vanaf een meter......

Gebruikersavatar

Patrick K.
0-200
0-200
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:50
Locatie: Oosterhout (N.Br.)

Re: dwerg cichliden

Bericht door Patrick K. »

Eigenlijk is 80 centimeter sowieso te klein voor dwergcichliden. Ze zijn dan wel klein, maar hebben eenzelfde territoriumgedrag als grotere cichliden. Dat gaat vooral een rol spelen als er een nest komt.

Apistogramma borelli is eigenlijk de enige dwergcichlide die zou kunnen, al vind ik het ook daarvoor aan de krappe kant. Dat is een zeer weinig agressieve dwergcichlide, maar ook een die op zijn rust gesteld is. En met Corydoras als bakgenoten is die rust er niet. Het kan lange tijd goed gaan, maar als de borelli's aan nakomelingen gaan beginnen is de kans dat het fout gaat heel groot.

Ik zou dwergcichliden in je Juwel 80 niet aanraden.
Als het je om een kleurrijke vis te doen is zou je kunnen denken aan Badi badis (bengaals vuurtje) of Tateurndina ocellicauda (pauwooggrondel).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: dwerg cichliden

Bericht door Svenjfc »

Ik ben het met Patrick eens maar je kan ze er wel in houden maar dan zonder andere bewoners.
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
leoros
0-200
0-200
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2015 09:59
Locatie: Ooltgensplaat

Re: dwerg cichliden

Bericht door leoros »

Bedankt voor jullie reactie en ik zal die namen, van Pratick, noteren en wanneer mijn bak weer op orde is zeker is naar die visjes gaan zoeken. Wat de Betta man betreft die heb ik gehad 3 x op een volgend , maar die maakten het ook niet lang, de vrouwtjes daarin tegen wel

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: dwerg cichliden

Bericht door Svenjfc »

Je kan ook een koppeltje kaap lopez nemen, dat zijn ook leuke visjes.
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Gebruikersavatar

AquaInfo
200-400
200-400
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:32
Locatie: Zwaag

Re: dwerg cichliden

Bericht door AquaInfo »

Dat zijn zeker leuke visjes, heel kleurrijk en je kunt er meerdere van houden: http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... kaap-lopez
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”