Scholen

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
silly83
0-200
0-200
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 sep 2016 21:21
Locatie: Roosendaal

Scholen

Bericht door silly83 »

Sinds gisteren hebben wij 8 stuks gouddanio rondzwemmen in ons aquarium. Eerst waren ze een schooltje, nu zwemmen ze kris kras door de bak. Soms lijkt het een soort tikkertje.
Zijn ze nog aan het verkennen? 1visje lijkt vooral de rust op te zoeken. Deze is wat donkerder dan de rest vandaar dat ik weet dat het telkens dezelfde betreft.
Het zijn de eerste bewoners dus misschien gaan ze pas scholen als er buren bijkomen?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Scholen

Bericht door Linda »

De meeste scholenvissen scholen alleen als er gevaar dreigt. Wanneer ze een beetje kriskras door de bak gaan betekend dat dat ze zich op hun gemak voelen.

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Scholen

Bericht door karinD »

Zoals Linda zegt, schooltjes gaan vrij zwemmen als ze zich op hun gemak voelen. Complimentje dus dat dat al zo snel is! :vis:

Hou die vis die zich afzondert goed in de gaten. Afzondering naar een rustig plekje betekent vaak dat ze ziek zijn. Dus let goed op verwondingen, vreemde plekken, verkleuringen, bulten. Een vis die zich ziek voelt, eet ook vaak minder goed en drukt vaak ook zijn vinnen tegen zijn lijf.En vaak worden ze ook bleker van kleur. Zolang je behalve dat afzonderen niks merkt, valt het allemaal wel mee, maar als je iets van bovenstaande dingen merkt, moet je actie ondernemen. Als je hier dan vraagt wat je moet doen, is er altijd wel iemand die er ervaring mee heeft
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Vis algemeen”