Visbestand 180 liter

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Visbestand 180 liter

Bericht door Yanis »

De bodem bewoner wordt de senegalus ik heb met meerdere mensen gesproken en ze hebben ze allemaal gehad en ze zeiden allemaal dat het nog net kan (dus het kan wel ) maar omdat het aquarium al aan de randt ligt kwa lengte moet ik dus die berg afschaffen en ik heb buizen gekocht waarin hij kan schuilen die onderdoor het zand gaan en ik leg er leistenen in en een paar 2-3 Ardenne breuk stenen in en dan 2 stukken hout en dan beplant ik de bak met javavaren en Anubias en stengelplanten enzovoort en dan maak ik in het midden achterin een kleine zand ophoping waarop de bonsai boom komt te staan , alleen ik weet nog niet welke andere vissen erbij kunnen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 180 liter

Bericht door amber98 »

Er kunnen geen andere vissen bij. Het is een roofvis. Er kunnen dus alleen vissen bij die te groot zijn om op te eten en die worden veel te groot voor de bak. Vissoorten die zich niet op laten eten, zijn te agressief, dan word de senegalus schuw. Meervallen met zuigmonden (zoals pleco soorten) beschadigen de senegalus. Het is een groepsvis, beste dus minimaal 6 dieren houden. Dan is je bak ook meer dan vol. Als ze volwassen zijn, zul je zien waarom ik ze afraad voor in een bak van 120cm ;) hou je er rekening mee dat deze soort niet kan leven van enkel granulaat? Je zult een boel diepvries voer moeten gaan geven om ze gezond te houden. Succes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 dec 2022 21:44

Re: Visbestand 180 liter

Bericht door Yanis »

Ze hoeven niet in een groep en ik weet wat ik moet doen kwa voeren ik heb gehoord dat de vlinder vis kan ?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 180 liter

Bericht door amber98 »

Ben voorbereid dat eentje alleen zich waarschijnlijk niet gaat laten zien, ze kunnen slecht tegen alleen zijn. Pas als ze volwassen zijn kan er eventueel vlindervis bij, als ze jong zijn, zitten ze nog te vaak boven aan de oppervlakte, dan gaan je vlindervissen springen en breken ze hun rug tegen de deksel. Vlindervissen zijn ook niet altijd makkelijk met eten, de mijne aten alleen levende krekels en buffalowormen. Dat moet je dus wel kunnen geven.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”