Hallo allemaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
mark88
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2023 12:04

Hallo allemaal

Bericht door mark88 »

Hallo, ik ben nieuw in aquariumhobby's. Ik heb het aan een vriend gevraagd die schildpadden heeft en hij geeft me de accessoires. Hij woont in Spanje.

Ik wilde weten of dit soort accessoires de moeite waard zijn. Ik koop de weinige die hier werden aanbevolen. https://infotortuga.es/accesorios-para-tortugas/

Bedankt

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Hallo allemaal

Bericht door amber98 »

Welkom! Ben je van plan water schildpadden te houden of een aquarium met (tropische) vissen te houden?

Alvast wat tips; Voor water schildpadden heb je een hele boel nodig, allereerst al een mega groot aquarium, de meeste soorten worden 30+ cm schild. Als ze klein zijn kun je voor 120cm aquarium gaan, maar hier groeien ze alsnog uit. Je hebt een goede filtratie nodig, het liefst een extern (=buiten de bak) filter omdat ze extreem veel poepen en het water schoon moet blijven. Daarnaast heb je 2 lampen nodig , het liefst een tl vormige uvb lamp zoals een Arcadia (spiraalvormige zoals op de link zijn vaak onvoldoende en de uv afgifte raakt heel snel op) en een warmte lamp waar ze onder kunnen zonnen op het plateau, enkel het water verwarmen is niet voldoende. Het plateau van exo terra gaat het gewicht van een volwassen schildpad niet houden, ook zijn ze bij volwassen schildpadden te klein om comfortabel op te kunnen zitten. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
mark88
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2023 12:04

Re: Hallo allemaal

Bericht door mark88 »

momenteel alleen schildpadden. zet dan misschien wat guppy vissen die dienen als voedsel voor de schildpadden.

Hartelijk dank voor de aanbevelingen

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”