Bodembewoners

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ed62
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:50

Bodembewoners

Bericht door Ed62 »

Goeden middag,

Ik vraag mij af wat er bij elkaar kan in mijn aquarium. De Volga 180. 103 cm.
Op dit moment zitten en 20 kardonaaltetra’s in. 10 Kegelvlekbarbelen en 2 Honing gourami’s

De bak draait ongeveer 7 weken. Vol met planten.

Wil graag vuurgarnalen, of Panda’s

Moet tzt nog wel een algemener in.

Hoop op advies.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bodembewoners

Bericht door amber98 »

Met panda bedoel je denk ik corydoras? Deze vereisen een zandbodem dus ik weet niet of je die hebt?

Algeneters zijn geen vereiste in een aquarium, aangezien ze geen algen eten. ;)

Vuurgarnalen kunnen altijd, maar zorg wel voor voldoende schuilplekken, zeker gouramis zijn jagers voor zo’n lekker hapje

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ed62
0-200
0-200
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:50

Re: Bodembewoners

Bericht door Ed62 »

Bedankt..

We hebben wel een zandbodem.
Maar men zegt dat bij deze coridora’s geenvuurgarnalen kunnen.

Dat ze evt. het nageslacht opeten geen probleem. Anders krijg je toch overbevolking.
Maar ik wil niet dat de grotere ook opgegeten worden. Zitten gevangen en er is geen natuurlijk uitweg voor ze dan.

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Bodembewoners

Bericht door Muppet1987 »

Mijn ervaring met Cory’s is dat ze de vuurgarnalen volledig met rust laten. Hooguit als er al eentje dood is zullen ze er van eten. Ik heb ze zelfs nog nooit jong grut zien eten.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Bodembewoners

Bericht door amber98 »

Ik heb inderdaad ook nooit corydoras zien jagen, Cory’s zijn de rust zelve. Dit geld voor alles soorten corydoras, dus ook de panda. Inderdaad eerder opletten op de gouramis. In een aquarium zonder beschutting kunnen garnalen inderdaad geen kant op, maar met veel hout en mos hebben garnalen heel veel ruimte om te kunnen schuilen. Ze zijn sneller dan je denkt. Elke vissoort die enigszins jaagt (kan dus ook een tetra soort zijn) zal jong grut als eten aanzien. Niet alleen garnalen, maar ook jongen of kleine vissen. Wereld van de vissen is: wat in de bek past gaat erin ;) corydoras zijn geen jagers, ze zoeken meer de hele dag naar voedsel op de bodem

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”