Visbestand Wang Thong

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bethello
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2021 16:46

Visbestand Wang Thong

Bericht door Bethello »

hey,
Sinds kort heb ik een nieuwe bak met afmetingen: Lengte/93cm, Hoogte/35cm, Breedte/39cm.
Ik zou in de 2 achterste hoeken 2 grotjes maken met hout, planten stenen en mos in het midden zou ik een lichte helling maken met een paar grotjes wat hout en planten op en in de 2 voorste hoeken heel wat beplanting. mijn 2hoekfilters met aanpasbare stroming komen in de achterhoeken,deze zorgen voor filtratie en zuurstof. verwarming komt er ook in. mijn aqua zal heelll hevig beplant zijn
ik dacht aan:
1 koppel of harem antennenbaarsjes of dwergcichlide,
1 koppel of harem dwerggourami
iets met betta's wat mogelijk is en geen problemen veroorzaakt bvb 5/7 vrouwtjes en eventueel een man of alleen een man als de vrouwtjes moeilijk zouden zijn.
20 neocaridinas die ik er als eerst insteek zodat ze vertrouwd zijn aan de omgeving als de vissen er in komen. (ondertussen kunnen ze al wat kweken ;)
7 japonica garnalen
7 otocinclus
en een schooltje van kleine vissen, stel maar een soort voor ben er zelf nog niet aan uit.
alvast bedankt.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand Wang Thong

Bericht door amber98 »

Je zal sowieso een keuze moeten maken tussen dwergcichliden of gouramis of betta. Als je voor betta gaat, zou ik kiezen voor alleen een man. De overige opties brengen je eerder ellende dan wat anders. Kleine garnalen, otocinclus en japonica moeten prima gaan, hooguit dat enkele kleine garnalen op gesnoept worden. Wat betreft scholenvis heb je best veel opties. Denk aan espei kegelvlekken, neon tetra, citroentetra, vuurtetra etc (zou er dan wel maar 1 kiezen en daar een school van houden, dat houd het bestand rustiger)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bethello
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2021 16:46

Re: Visbestand Wang Thong

Bericht door Bethello »

Ik dacht al dat het een moeilijke combinatie was. Maar omdat het zo hevig beplant zal zijn en ook een redelijk volume heeft dacht ik dat het wel mogelijk was. Welke 2 soorten dwergcichlide’s zouden samen kunnen? Elke harem of koppel krijgt zijn hoekje. Ik dacht eventueel om er een groepje bijtjes bij te steken die op zoetwater zijn gekweekt maar dat is ook maar een optie om het levendiger te maken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bethello
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2021 16:46

Re: Visbestand Wang Thong

Bericht door Bethello »

Goby Blauw Stiphodon sp.blue Ziet er tof uit zou die mogelijk zijn? Ik dacht om eventueel een aantal verschillende soorten dwergcichlides samen te houden, te zien welke samen kunnen in mijn aqua. De schoolvis wordt hoogst waarschijnlijk een vuurtetra of citroentetra.
Enkele soorten die ik ben tegengekomen :
Pseudotropheus cyaneorhabdos – Maingano
Aulonocara
Kipili julidochromis
Bolivian Ram Mikrogeophagus Altispinosus
Pseudotropheus Socolofi White
Pauwoogcichlide soorten
Malawi soorten
Vooral kleurijk dus.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand Wang Thong

Bericht door amber98 »

Heel veel soorten die je noemt zijn zeker geen cichliden voor die bak maat of niet geschikt om samen te houden. Sowieso valt Malawi/Tanganyika af, die kun je niet combineren met Zuid-Amerikaanse scholen vissen. Ook veel andere soorten die je noemt worden groot of zijn tamelijk agressief. De Mikrogeophagus Altispinosus is naar mijn idee de enige geschikte optie, ik zou er ook geen andere cichliden soort bij zetten, enkel scholen vissen.

Bijtjes zijn brak water, niet echt geschikt dus.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”