Samenstelling 60×40hx30b. Met een betta

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
DutchGiant29
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2021 10:54

Samenstelling 60×40hx30b. Met een betta

Bericht door DutchGiant29 »

Hoi mensen van het goede leven🙋🏻‍♂️

Ik zit sinds een jaar in deze visverslaving en krijg er niet genoeg van na nu 5 aquariums 🤗.

Deze aquarium heb ik sinds kort via marktplaats gekocht met 10 kardinaal tetra's en er zat een zeilpleco in..(die snel eruit gehaald en in de 240l gedaan, wordt vervangen voor een 450l binnen een maand)


Afbeelding

Huidige bestand:
10 kardinaal tetra's
2 appelslakken

Nu komt hier sowieso de betta in, want het moet zijn paleis worden.
Nu zou ik hier, aangezien ik die toch heb ook nog 10 Bororas brigittae bij willen doen(dwergvariant)

Kan dat, mij lijkt de bak groot genoeg ervoor, er komen nog drijfplanten in.

Dan heb ik nog een vraag. De bak heeft een behoorlijke filter rechts, die ik wil vervangen, door een staande sponsfilter, want die ander zorgt voor teveel stroming voor de betta.
Hoe lang moet ik de sponsfilter erbij in laten draaien, totdat ik de ander eruit kan halen?

Voeg ook dagelijks co2 toe, met zo n goedkoop systeempje van 14 euro om te kijken wat het doet met planten(geen ervaring hierin) en wekelijks plantenvoeding.

Mvg Dutchgiant

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Samenstelling 60×40hx30b. Met een betta

Bericht door amber98 »

Een nieuw filter kun je het beste minimaal 3 weken mee laten draaien. De kardinaal tetras zijn flinke zwemmers, 60cm is eigenlijk te klein. Misschien heb je de kans om ze in een grotere bak te zetten en dan de kleine visjes in deze bak te zetten? Drijfplanten zal de betta geweldig vinden

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
DutchGiant29
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2021 10:54

Re: Samenstelling 60×40hx30b. Met een betta

Bericht door DutchGiant29 »

Ja daar was ik ook al over aan het twijfelen, toevallig heeft mijn zus een 350l aquarium met daarin 70 kardinaals. Welzijn van de vissen staat bij mij op nr1.

Wat betreft de filter, zelfs in een ingedraaide bak moet een nieuwe sponsfilter alsnog 3 weken indraaien?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Samenstelling 60×40hx30b. Met een betta

Bericht door amber98 »

Dat zou super voor de kardinalen zijn!

De bacteriën zitten grotendeels in het filter, niet in water, als je het filter dus enkel mee laat draaien heb je alsnog de volledige indraaiperiode nodig ;) als je filtermedia kan verplaatsen naar een andere filter, kan het wel sneller maar dit is vrijwel niet te doen met een sponsfilter..

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”