welke vissen erbij?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomas
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2020 16:33

welke vissen erbij?

Bericht door Thomas »

Hoi allemaal,

Wij hebben sinds kort ons eerste echte Aquarium van 600*300*450 (foto zie even voorstellen) en onze meiden krijgen straks van onder de kerstboom een eigen visje die ze mogen kiezen. Maar voordat ze op google een koikarper uitkiezen wil ik een selectie hebben wat er nog bij kan,past,mag.

er zitten nu 10 guppen in, 1 harnasmeerval en ongeveer 15 ganaaltjes.

guppies zouden er nog wat uit kunnen. Onze dochter heeft nog het kleine aquarium op haar kamer die helemaal weg gaat inclusief de guppies die daar nog in zitten.

Ik vind zelf de rasboras of knorgoerami wel leuk. Maar goed, het is niet aan mij om te kiezen :)

Bedankt voor de info alvast. En voor wie nog een kerstmaal voor de boeg heeft, eet smakelijk alvast.

Groeten,
Thomas en meiden.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: welke vissen erbij?

Bericht door amber98 »

Echt veel opties zijn er niet, ik denk dat je een corydoras hebt? Deze kun je uitbreiden, is namelijk een groepsdiertje. (Beste is dan de panda of een nog kleinere soort) de guppen zijn druk, te druk voor de meeste andere vissen (zoals gouramis) dus dan kom je terug op scholenvis. Zoiets als de rasboras, neon tetra, vuurtetra (liefst 1 soort uitkiezen omdat het echt scholenvissen zijn) of je komt terug op levendbarende zoals platy’s.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomas
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2020 16:33

Re: welke vissen erbij?

Bericht door Thomas »

aardige kans dat we een goed nieuw adres gaan zoeken voor onze guppen. Zoals gezegd komen deze mee van het mini aquarium van onze dochter en is zij (en ik :) ) er wel een beetje op uitgekeken. worden de opties dan wat groter?
Ik had een mailtje gestuurd naar killivisencorydoras en zij adviseerde de volgende 2 killivissen: Cap Esterias en australe goud, van elk 4 paar. Deze zouden ook goed moeten gaan met de dwerggoerami. Maar daar lees ik toch veel verschillende verhalen over kwa agressie en ruimte die ze nodig hebben.
Ik had zelf een snel lijstje gemaakt van wat mij wel aansprak als ik zo snel even google. ongetwijveld zullen daar de meeste wel van weer van doorgehaald kunnen worden
Iriatherina Werneri
Killivis
Dwerggourami
Knorgoerami
Honing goerami
Rasboras
Khuli
Paradijsvis
Dwerg cicliden

Mij lijkt een combi met de killivis als scholenvis wel leuk. Zou leuk zijn als daar nog een ander klein soort bij kan. zoals een kleine goerami of dwerg cicliden.
Ik heb net even gegoogled. wij hebben een Pleco met niet al te velle witte stippen.

Maar in alle gevallen zullen we dan eerst een goed adres moeten vinden voor onze guppen.

Alvast bedankt voor alle info en dit mooie forum. We willen het graag goed doen. en we zijn er al een stuk wijzer mee geworden.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: welke vissen erbij?

Bericht door amber98 »

Als beginner wil ik je Iriatherina Werneri afraden, geen makkelijke visjes. Dwerg gourami is vrijwel altijd ziek (iridovirus) en paradijs vis zou ik ook weglaten. Ik zou de killis niet combineren met dwergcichliden, dat kan botsen. Epiplatys annulatus is trouwens ook een best leuke voor kleine bakjes, maar dan zou ikzelf de gouramis af laten vallen. Dwergcichliden zijn ook niet zo handig met de “pleco” die je hebt (ik denk ancistrus?) word aan de krappe kant om die samen te houden met dwergcichliden. Ik zou dan zeggen:
Kuhliis op de bodem
Rasboras voor het midden
Honing of knorgourami voor boven
Evt de killi vis die je noemt (ik zou het weglaten)

Of

Ipv de gouramis de epiplatys annulatus

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Thomas
0-200
0-200
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2020 16:33

Re: welke vissen erbij?

Bericht door Thomas »

👍bedankt voor de info, ee gaan r mee aan de slag. We wachten sowieso eerst nog even op de extra plantjes die we besteld hadden dan zal er ook ruim voldoende beschutting moeten zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”