Jewel 70L eerste aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Melissaaa
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2020 13:13

Jewel 70L eerste aquarium

Bericht door Melissaaa »

Hi, aquaforummers
Sinds kort ben ik mij gaan verdiepen in het houden van vissen ik probeer zo veel mogelijk in te lezen. Nu heb ik van de week mijn eerste aquarium aangeschaft een Jewel 70 liter, ik dacht we beginnen niet al te groot. Ik heb al van alles besteld om het aquarium goed te laten indraaien. Filter/verwarming/bodem/plantjes etc. Wat is een leuke combinatie vis om er in te doen, en hoeveel? Als jullie verder nog tips hebben voor iemand die hiermee nieuw begint hoor ik het graag.

Groetjes Melissa
Afbeelding

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Jewel 70L eerste aquarium

Bericht door Muppet1987 »

Welkom Melissa! Leuke hobby hoor! 😉
Wat voor bodembedekking heb je gekocht? Met een zandbodem heb je veel meer mogelijkheden qua bodemvissen.
Het allerbelangrijkste voor het opstarten is: 4 weken de bak in laten draaien, vóór je de eerste vissen toe gaat voegen. Direct starten met een bult planten helpt algengroei voorkomen.

Nog een tip: qua vissen kan je beter op dit forum informatie inwinnen, dan dat je verkopers in een dierenwinkel vraagt. Goed dat je je inleest!

Qua vissen is een schooltje middenbewoners leuk, een schooltje bodembewoners (bijv. Corydoras panda) en een koppel/harem van een mooie vis die vooral in de bovenlaag zwemt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Melissaaa
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2020 13:13

Re: Jewel 70L eerste aquarium

Bericht door Melissaaa »

Muppet1987 schreef: 05 apr 2020 15:53 Welkom Melissa! Leuke hobby hoor! 😉
Wat voor bodembedekking heb je gekocht? Met een zandbodem heb je veel meer mogelijkheden qua bodemvissen.
Het allerbelangrijkste voor het opstarten is: 4 weken de bak in laten draaien, vóór je de eerste vissen toe gaat voegen. Direct starten met een bult planten helpt algengroei voorkomen.

Nog een tip: qua vissen kan je beter op dit forum informatie inwinnen, dan dat je verkopers in een dierenwinkel vraagt. Goed dat je je inleest!

Qua vissen is een schooltje middenbewoners leuk, een schooltje bodembewoners (bijv. Corydoras panda) en een koppel/harem van een mooie vis die vooral in de bovenlaag zwemt.

Ik had advies van iemand gekregen en die raadde mij deze bodem aan: GlasGarten Environment soil
Dankjewel voor de tips!!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Jewel 70L eerste aquarium

Bericht door amber98 »

De bodembedekking is behoorlijk pH verlagend, wat voor de meeste standaard visjes helemaal niet nodig is. Het beperkt je juist in vissen, die bodem is bijvoorbeeld niet geschikt voor gravende vissen of corydoras ;) mocht je de kans hebben , zou ik eerder gaan voor zand ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Melissaaa
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2020 13:13

Re: Jewel 70L eerste aquarium

Bericht door Melissaaa »

amber98 schreef: 05 apr 2020 20:42 De bodembedekking is behoorlijk pH verlagend, wat voor de meeste standaard visjes helemaal niet nodig is. Het beperkt je juist in vissen, die bodem is bijvoorbeeld niet geschikt voor gravende vissen of corydoras ;) mocht je de kans hebben , zou ik eerder gaan voor zand ;)
Ah nee.. ik heb het nu al besteld 🤭😭

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Jewel 70L eerste aquarium

Bericht door Muppet1987 »

Kan vast wel terug?

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”