Juwel Rio 240 Visbestand

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Femke2004
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:14

Juwel Rio 240 Visbestand

Bericht door Femke2004 »

Hoi allemaal!
Ik ga voor het eerst beginnen aan een aquarium. Ik heb er nog niet veel verstand van, maar ben bezig om zoveel mogelijk te weten te komen. Ik heb de Juwel Rio 240 besteld.
Nu ben ik opzoek naar een goed visbestand. Zelf zat ik te denken aan:

Kardinaal tetra’s
Vuur neons
Zwarte neons
Galaxy rasbora's
Corydora’s (misschien panda's, adolfoi of julii)

Ik weet ook nog niet zeker of dit allemaal bij elkaar kan qua waterwaardes etc. Het liefst wil ik dat ze niet al te gevoelig zijn voor deze waardes omdat ik nog een beginner ben.
Ik wil graag ook nog een iets grotere (kleurrijke) vis erbij hebben maar ik heb geen idee wat erbij kan. Ik las dat maanvissen etc. agressief kunnen zijn en de kleine visjes kunnen vermoorden. Dat wil ik natuurlijk niet (:
Dus als jullie tips of leuke toevoegingen hebben hoor ik het super graag! Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6241
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel Rio 240 Visbestand

Bericht door amber98 »

Ik zou zelf kiezen voor 1 scholenvis voor de Middenlaag, wat je nu heb opgeschreven zijn er 4, dat gaat erg rommelig worden. Ik zou dus 1 van die kiezen. Dit gaat prima samen met corydoras , denk wel eraan dat deze een zandbodem nodig hebben en geen grind! Maanvissen zeker niet doen, die worden veel te groot voor de bak. Misschien vind je een koppel diamantgouramis leuk?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Femke2004
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2020 00:14

Re: Juwel Rio 240 Visbestand

Bericht door Femke2004 »

amber98 schreef: 04 apr 2020 14:04 Ik zou zelf kiezen voor 1 scholenvis voor de Middenlaag, wat je nu heb opgeschreven zijn er 4, dat gaat erg rommelig worden. Ik zou dus 1 van die kiezen. Dit gaat prima samen met corduroys, denk wel eraan dat deze een zandbodem nodig hebben en geen grind! Maanvissen zeker niet doen, die worden veel te groot voor de bak. Misschien vind je een koppel diamantgouramis leuk?

Thanks voor de tips! Gourami’s vind ik idd oom wel leuk. Ik denk er nog even over na. (:

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”