Lido 200

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ZheRooH
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2020 15:34

Lido 200

Bericht door ZheRooH »

Hallo allemaal!

Deze week of volgende week ga ik mijn Lido 200 afhalen, heb thuis al het aquascape materiaal al staan. het gaat hoogstwaarschijnlijk een eilandcompositie zijn aan de rechterkant. Het eiland zal gevormd worden met zwarte seiryu stenen, in het eiland komt dan spiderwood. Deze zal dan beplant worden met diverse planten (trident varen, anubias nana, hygrophila pinnatifida, crypts...) . het eiland heeft aqua soil en de voorgrond zal zand hebben.
Ik gebruik ook een externe filter (Oase biomaster 350). Voor de aquascape ga ik uitgebreid de tijd nemen om iets mooi te creëren.
Echter ben ik wel al aan het uitkijken naar het visbestand en heb ik wel al een idee waar ik naartoe wil.

* +/- 8 Diamantzalmen
* 10 à 12 Koperzalmen
* 6-tal Sterbai Corydoras
* 4- tal Sewellia lineolata
* 1 antennebaars of soortgelijke als focuspunt (iets van Zuid Amerikaanse dwergciclide)

Ik veronderstel dat daarmee de bak wel vol zit. De marmer bijlzalm vind ik ook wel leuk maar wrs zit ik dan al aan teveel schoolvissen.
Heb ook nog een slak of 2 uit andere aquarium die ik hierbij zou steken. Mss ook nog wat amano garnalen indien deze niet als voedsel zullen aanzien worden.

Wat denken jullie?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Lido 200

Bericht door amber98 »

Hou er rekening mee dat de bak maar 71cm breed is, dan vind ik sterbais toch wel erg groot worden (ruim 8cm) de diamantzalmen en koperzalmen moeten wel kunnen denk ik. Sewellia lineolata zijn hillstream vissen, die combineren dus niet echt met de andere vissen. Zuid Amerikaanse dwergcichlide hoor je niet alleen te houden, maar als koppel of harem. Er zijn niet veel van deze cichlides die goed samen gaan met corydoras. De ramirezi gaat bijvoorbeeld niet vaak goed, Borelli meestal wel. Ik heb volwassen XL japonica garnalen en die werden niet op gegeten door de cichlides van 10cm.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ZheRooH
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2020 15:34

Re: Lido 200

Bericht door ZheRooH »

amber98 schreef: 11 mar 2020 09:55 Hou er rekening mee dat de bak maar 71cm breed is, dan vind ik sterbais toch wel erg groot worden (ruim 8cm) de diamantzalmen en koperzalmen moeten wel kunnen denk ik. Sewellia lineolata zijn hillstream vissen, die combineren dus niet echt met de andere vissen. Zuid Amerikaanse dwergcichlide hoor je niet alleen te houden, maar als koppel of harem. Er zijn niet veel van deze cichlides die goed samen gaan met corydoras. De ramirezi gaat bijvoorbeeld niet vaak goed, Borelli meestal wel. Ik heb volwassen XL japonica garnalen en die werden niet op gegeten door de cichlides van 10cm.
Thx, heb gisteren nog wat research gedaan en inderdaad de sterbai worden groot. Zal opzoek gaan naar kleinere cory's.
Had nog gedacht aan een kleine pleco maar die prutsen zoveel dat de planten loskomen. Mss dat ik gewoon terug ga voor wat oto's. Khuli's vind ik ook wel nog leuk.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Lido 200

Bericht door amber98 »

Plecos en ancistrussen verwoesten je planten inderdaad meestal ja. Kuhliis zijn best een leuke toevoeging ;)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”