Juwel Rio 240 bestand

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Natasja9506
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2019 20:38

Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Natasja9506 »

Ik had een vraagje. Ik ben momenteel bezig met het bedenken van een bestand voor mijn Rio 240.

Mijn idee tot nu toe:

Diamant Goerami - 1 paar (Meer kunnen niet toch??) OF Kersenbuikjes - 1 paar
Cory's - 10x (welke soort weet ik nog niet, denk aan de Aeneus soort) OF Kuhli's (hoeveel kunnen er dan?)
En een grote scholenvis ook nog geen idee welke. Iets anders dan kardinaal of neon tetra's het liefst.

Hebben jullie misschien een leuk idee qua scholenvis?? Bedankt!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door amber98 »

Ik zou gaan voor de diamantgouramis en absoluut geen kersenbuiken. Ze zijn prachtig maar terroristen je bak zodra ze jongen hebben om die te beschermen. Dit zorgt dus voor heel veel jongen, waar zelfs de winkels overschotten van hebben..

Wat betreft scholenvis zijn er heel veel opties voor die bakmaat. Eigenlijk te veel om allemaal op te noemen. Heb je voorkeur voor een bepaalde kleur of vind je gedrag belangrijker? Welke vorm vind je mooi (slank en recht of meer schijfvormig) etc

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Natasja9506
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2019 20:38

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Natasja9506 »

amber98 schreef: 29 jun 2019 22:38 Ik zou gaan voor de diamantgouramis en absoluut geen kersenbuiken. Ze zijn prachtig maar terroristen je bak zodra ze jongen hebben om die te beschermen. Dit zorgt dus voor heel veel jongen, waar zelfs de winkels overschotten van hebben..

Wat betreft scholenvis zijn er heel veel opties voor die bakmaat. Eigenlijk te veel om allemaal op te noemen. Heb je voorkeur voor een bepaalde kleur of vind je gedrag belangrijker? Welke vorm vind je mooi (slank en recht of meer schijfvormig) etc
Bedankt voor je hulp allereerst.

Ik ga dan duidelijk voor de diamant Gourami. Lijkt mij dat er in mijn bak een paartje geplaatst kan worden? Of zijn er meer mogelijk?

Qua schooltje zou ik graag een opvallende kleur willen. Bijvoorbeeld rood. Lijkt mij vooral leuk als ik een redelijk grote groep in de bak kon doen. Dus dan denk ik aan een stuk of 30.

Welke bodembewoners zou je adviseren? Ik dacht aan Cory's maar die heb ik eigenlijk al in mijn andere bak. En zou graag iets anders willen. Zouden kuhli's kunnen met de diamant goerami's? En misschien een leuke algeneter?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door amber98 »

Wat vind je van hyphessobrycon flammeus of puntius titteya?
Het aantal diamant gouramis kan ik je niet vertellen, hier hebben andere mensen meer ervaring mee.

Kuhlii's gaan normaal gewoon goed met andere vissen. Hou er wel rekening mee dat ze schuwer zijn dan de corydoras en je je filter kuhlii-proof moet maken. Bij een algeneter moet je er rekening mee houden dat planten eventueel kunnen sneuvelen. Ik had het er voor over om het te proberen voor een ancistrus sp red, die vond ik te mooi om niet mee te nemen. Helaas heb ik nu geen echinodorus bleheri meer (en ja hij krijgt dagelijks 3cm dikke komkommer en extra algentabletten)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Natasja9506
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2019 20:38

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Natasja9506 »

amber98 schreef: 30 jun 2019 10:23 Wat vind je van hyphessobrycon flammeus of puntius titteya?
Het aantal diamant gouramis kan ik je niet vertellen, hier hebben andere mensen meer ervaring mee.

Kuhlii's gaan normaal gewoon goed met andere vissen. Hou er wel rekening mee dat ze schuwer zijn dan de corydoras en je je filter kuhlii-proof moet maken. Bij een algemener moet je er rekening meer houden dat planten eventueel kunnen sneuvelen. Ik had het er voor over om het te proberen voor een ancistrus sp red, die vond ik te mooi om niet mee te nemen. Helaas heb ik nu geen echinodorus bleheri meer (en ja hij krijgt dagelijks 3cm dikke komkommer en extra algentabletten)
De puntius titteya lijken mij echt super leuke visjes. Is het mogelijk om van deze een grote groep te nemen? Dus iets van 30? Ik had wel gelezen dat je wel rekening moet houden met de verhouding van man en vrouw. Dus 1 man met 2 vrouwen. Klopt dit? Want dan zou 10 mannen met 20 vrouwen het beste zijn lijkt me.

Kuhli's worden het denk ik niet. Ik ga een leuke Cory uitzoeken.

De diamant goerami wordt een paartje. Over de algeneter ga ik nog even denken.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door amber98 »

Met een relatief klein schooltje corydoras en alleen een koppel diamantgouramis, zullen 30 puntius titteya mogelijk zijn. Inderdaad is het beter om meer vrouwen dan mannen te hebben, gelukkig zie je het geslacht overduidelijk aan de kleur.


Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Natasja9506
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2019 20:38

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Natasja9506 »

Bedankt voor jullie beiden berichten.
Ik heb nog is even zitten kijken. En ben tot dit bestand gekomen:

Diamant Gourami - 1 paar
Zwarte fantoomzalm - 15 stuks
Antennebaarsje - 1 man 3 vrouw

Zat eerlijk gezegd ook te denken aan Corydoras maar vindt dit toch een te groot risico met die antennebaarsjes.

Is dit te doen in mijn bak?

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Erik1974 »

Die aantallen zijn prima, die fantoomzalmen kan je er gerust nog 5 of 10 bij doen (mits je dat zelf niet te vol vindt natuurlijk :) ) Of zijn fantoomzalmen druk? Ik ken hun gedrag niet. Gourami's houden nl. niet van drukke medebewoners.

Kijk wel even waar je de antennebaarsjes koopt, (ik neem aan dat je de ramirezi's bedoelt), bij Utaka hebben ze vaak wildvang, die zijn iets minder fel van kleur maar wel sterker. Ze hebben dan wel zacht water nodig.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door amber98 »

Bij fantoomzalmen is het volgens mij alleen belangrijk dat er niet te veel mannen aanwezig zijn.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Natasja9506
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2019 20:38

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Natasja9506 »

Bedankt voor de hulp. Nog even wachten tot mijn aquarium helemaal is ingedraaid en dan de eerste visjes erin!

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Erik1974 »

Niet alles tegelijk doen hoor, begin maar met de fantoomzalmen, dan kunnen daarna de gourami's en als laatste de ramirezi's, die zijn het gevoeligst.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Natasja9506
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2019 20:38

Re: Juwel Rio 240 bestand

Bericht door Natasja9506 »

Erik1974 schreef: 03 jul 2019 06:52 Niet alles tegelijk doen hoor, begin maar met de fantoomzalmen, dan kunnen daarna de gourami's en als laatste de ramirezi's, die zijn het gevoeligst.
Was precies mijn idee ook :)
Bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”