Juwel rio 240 aquarium

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Garnalen eten niet echt algen en van de kleine soorten zullen er veel opgegeten worden. Het kan wel met veel schuilplekken. Corydoras arcuatus zou wat gevoelig zijn, maar beide soorten zouden een optie kunnen zijn.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

Amanogarnalen eten toch redelijk wat algen? Maken deze garnalen ook de bodem schoon? Want dan zouden er in principe geen Corydoras meer in hoeven van mij.

Zou dit bestand kunnen?
12x Nannostomus marginatus
10x Inpaichthys kerri
6x Hyphessobrycon herbertaxelrodi
2x Mikrogeophagus ramirezi
3x Trichopodus leerii
8x Caridina multidentata

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Je ziet er eigenlijk niet veel van, ze eten wel wat algen maar in zo'n kleine maten dat je ze niet moet nemen voor het weghouden van algen ;) afval en restjes worden door garnalen wel goed opgeruimd, zelfs beter dan corydoras.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Erik1974 »

Sterker nog, Corydoras zijn helemaal geen schoonmakers, die willen juist graag een schone bodem. Dus Caridina mutlidentata (let op die naam anders krijg je misschien kleine japonicagarnalen mee) is zelfs wenselijk.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

Ik heb nu een bestand waar ik vrede mee heb. Is dit mogelijk? Tips zijn altijd welkom.

Bestand:
12x Nannostomus marginatus
16x Hyphessobrycon herbertaxelrodi
3x Xiphophorus maculatus
2x Mikrogeophagus ramirezi
5x nerite slak
10x Corydoras pygmaeus
5x Otocinclus macrospilus

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Ramirezi zou ik niet doen, erg zwakke vissen die op een pH onder de 6 gehouden moeten worden. Ook combineren de meeste dwergcichliden slecht met corydoras. Voor de rest lijkt het bestand me wel goed

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Erik1974 »

Je kan de Microgeophagus altispinosa doen, die zijn sterk en ook niet zo aggressief.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

amber98 schreef: 25 mei 2018 21:13 Ramirezi zou ik niet doen, erg zwakke vissen die op een pH onder de 6 gehouden moeten worden. Ook combineren de meeste dwergcichliden slecht met corydoras. Voor de rest lijkt het bestand me wel goed
Uit mijn ervaringen met de ramirezi's vind ik ze helemaal niet zo zwak (maar dat komt waarschijnlijk omdat ze altijd op normaal kraanwater hebben gezeten). Corydoras pygmaeus lijkt me toch niet zo'n probleem?
Erik1974 schreef: 25 mei 2018 22:23 Je kan de Microgeophagus altispinosa doen, die zijn sterk en ook niet zo aggressief.
Altispinosa's worden toch een stuk groter dat ramirezi's? En ik vind deze niet echt mooi.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Corydoras kennen geen territorium gedrag en zwemmen daar dus gewoon door heen. Ramirezis vinden dit niet prettig waardoor nogal agressief kunnen worden.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door Erik1974 »

Altispinosa is net zo groot hoor, maar als je ze niet mooi vindt, niet doen dus.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Hier combineren mijn anomalochromis Thomasi goed met de corydoras maar deze zijn momenteel wel moeilijk te vinden en het geslachtsonderscheid is erg moeilijk

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

amber98 schreef: 26 mei 2018 08:13 Corydoras kennen geen territorium gedrag en zwemmen daar dus gewoon door heen. Ramirezis vinden dit niet prettig waardoor nogal agressief kunnen worden.
Sorry voor de vragen hoor maar is het niet zo dat alle scholenvissen geen territorium kennen?
amber98 schreef: 26 mei 2018 11:07 Hier combineren mijn anomalochromis Thomasi goed met de corydoras maar deze zijn momenteel wel moeilijk te vinden en het geslachtsonderscheid is erg moeilijk
Ik had al over de Anomalochromis thomasi nagedacht maar uiteindelijk had ik toch voor de ramirezi's gekozen. Is het niet mogelijk om eerst de ramirezi's met corydorassen te proberen en als het echt niet gaat, dan kunnen ze altijd nog in mijn andere aquarium.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door amber98 »

Corydoras blijven proberen en laten zich niet makkelijk wegjagen, andere scholenvissen zitten in andere waterlagen maar laten zich ook sneller weg jagen. Je kan het altijd proberen, misschien gaat het wel goed. Voor namelijk als er een nest is, is er kans op problemen. Corydoras laten zich niet wegjagen of maken de ramirezis gek genoeg dat deze echt gaan aanvallen, vanwege het zelfverdedigings systeem van de corydoras (gifstekels) kan dat voor de ramirezis wel het einde betekenen. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

amber98 schreef: 26 mei 2018 13:41 Corydoras blijven proberen en laten zich niet makkelijk wegjagen, andere scholenvissen zitten in andere waterlagen maar laten zich ook sneller weg jagen. Je kan het altijd proberen, misschien gaat het wel goed. Voor namelijk als er een nest is, is er kans op problemen. Corydoras laten zich niet wegjagen of maken de ramirezis gek genoeg dat deze echt gaan aanvallen, vanwege het zelfverdedigings systeem van de corydoras (gifstekels) kan dat voor de ramirezis wel het einde betekenen. ;)
Bedankt voor de informatie. Ik heb momenteel 1 jonge ramirezi man zitten dus als ik binnenkort de Corydorassen ga halen dan hoop ik genoeg tijd te hebben om te beslissen voordat de ramirezi's een nest maken.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
teunvdvlugt
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 nov 2016 17:11

Re: Juwel rio 240 aquarium

Bericht door teunvdvlugt »

Dit gaat het uiteindelijke bestand worden. Ik ga zaterdag langs een speciaalzaak.

Bestand:
6x Hyphessobrycon herbertaxelrodi
10x Nannostomus marginatus
8x Poecilia reticulata
2x Mikrogeophagus ramirezi
5x nerite slak
10x Corydoras eques
5x Otocinclus macrospilus
17x trigonostigma hetermorpha

(is dit eigenlijk wel mogelijk? Zelf hoop ik van wel)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”