Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door Muppet1987 »

😅 ik was al bang dat ik wat belangrijke info over het hoofd had gelezen...😬 de chino mag blijven!!
En Patrick, 2017 natuurlijk!! Pff, wat je zegt: nóg een jaar?? 😱

Amber, je maakt het weer extra moeilijk voor Patrick hoor! Maar ik zou wel weten wat ik zou kiezen...😏

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

Ik heb op een paar dagen al zoveel geleerd! Dank aan jullie allen. Er is inderdaad weinig ruimte voor compromissen. Alleszins vind ik de Goerami's zeer mooi van vorm en kleur. Ik ga me verder beramen, ik hoef pas in Januari een definitieve keuze te maken. Ondertussen kan ik mijn vragen verder blijven afvuren hoop ik? Uit de manier waarop Amber haar Aquarium heeft ingericht en het geduld dat ze hierbij aan de dag heeft gelegd heb ik ook veel geleerd en begrepen dat geduld hierbij echt noodzakelijk is. Zijn er nog zulke prachtige verhalen van de inrichting van een aquarium van begin tot einde?
Veel dank
Patrick

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door amber98 »

Vragen stellen mag uiteraard altijd en geduld is het belangrijkste ;) ik heb geleerd door fouten te maken, door adviezen te geven hoop ik dat andere mensen niet dezelfde maken. Best veel mensen hebben topics over het opzetten van aquariums en regelmatige updates, kijk gerust eens rond op het forum. ;) het houden van vissen is enorm ruim en iedereen leert vrijwel dagelijks dingen bij

Gebruikersavatar

RoyVanK
0-200
0-200
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 sep 2017 00:18
Locatie: Den Haag

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door RoyVanK »

https://www.aquariaveldhuis.nl/ bezorgd door heel Europa als je nog een webwinkel zoekt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

Dank je Roy, die had ik nog niet bezocht!
Groetjes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

Dag allen en Amber in het bijzonder. Voor het probleem met de Platy's en het koppeltje Colisa Chuna gold, mocht ik de Platy's vervangen door een schooltje Pethia nigrofasciatus – Purperkopbarbeel, zou dat werken? Zijn zeer mooi en blijkbaar rustig. Misschien zijn de waterwaarden een beetje moeilijk (pH 6,5-7) en nipt. Voor de rest zou ik het bij jouw eerste voorstel houden. Als het niet zou gaan, zoek ik weer verder. Ik zal nog een lijstje maken met mogelijkheden.
Groetjes, Patrick

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door amber98 »

De meningen en ervaringen zijn verdeeld of purperkoppen de vinnen bijten van gouramis. Ik heb geen ervaring met purperkoppen, wel met sumatranen en daarvan is bekend dat ze vinnen bijten. Ik kan je niet met zekerheid zeggen dat de combinatie goed gaat.

Wat vind je hiervan?
3x colisa Chuna gold (1m 2v)
12x Moenkhausia pittieri
12x corydoras panda

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door Erik1974 »

De pittieri's zijn af en toe wel erg druk hoor, die zou ik niet samen met goerami's doen. Meestal zijn ze rustig maar als de dominante man het op zijn heupen krijgt is er van rust geen sprake meer en vliegen ze keihard door de bak.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

Dank je Amber. Heb eens zitten kijken naar de Diamantzalm (Moenkhausia pittieri) en ik moet zeggen dat het een prachtig visje is. Blijkbaar wordt de kleur met de jaren nog mooier. Waar houden ze zich meestal op? In de middenlaag? Is het moeilijk om een onderscheid te maken tussen het geslacht en kan dit in de aquariumzaken gemakkelijk gebeuren, want ik vraag me af als je (onwetend) 3 mannen of 2 mannen en één vrouw bij elkaar zet wat de gevolgen dan kunnen zijn. Ik zit met zoveel vragen hé. Maar als jij denk dat dit een goed bij elkaar passende collectie zou zijn, dan kan ik mij er zeker in vinden. Vind de 3 soorten prachtig!
Groetjes

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

Dank je Erik, het is zo prettig steeds weer jullie deskundige uitleg te krijgen. Dit zal me zeker vele frustrerende situaties sparen. Wat denk je ondertussen van de combinatie van Amber?
Groetjes

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door Erik1974 »

Ik zou zelf dus de pittieri's niet bij gourami's zetten. Ze zijn erg mooi idd maar hun gedrag wisselt nogal, soms zijn ze dagen rusitg bij mij en dan in 1 keer is het oorlog, dit is overigens normaal voor deze vissen. Ze bijten elkaars vinnen stuk en de mooiste man is dus ook de sterkste want die laat immers zijn vinnen niet stuk bijten. De vinnen helen snel en worden alleen maar mooier. De mooiste man is dus ook de dominanste en die mag voor nageslacht zorgen (wat bij mij dus al veelvuldig gebeurt, in 3/4 jaar van 6 naar 31 stuks is best een aardig resultaat..)
Soms gaat de dominante man zo ver dat alle andere pittieri's aan 1 kant van de bak zitten, dan duldt hij geen andere vissen in de buurt m.u.v. van 1 vrouwtje waar hij op dat moment mee wil paren. Ze laten de andere vissen overigens wel met rust maar het drukke gedrag zou de gourami;s niet bevallen ben ik bang.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

Ik denk dat de berichtjes mekaar wat gekruist hebben. Om zelf wat actiever te kunnen meezoeken, kunnen jullie mij geen goed boek aanraden (heb er ondertussen al wat aangeschaft, maar zijn niet ideaal om combinaties te kunnen maken) dat me een beter inzicht zou kunnen verschaffen bij het houden van verschillende soorten. Het mag wel wat kosten, als het maar genoeg informatief is!
Dank!

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door Erik1974 »

Boeken zou ik niet weten. Ik heb heel veel aan seriouslyfish.com gehad. Wat het beste werkt is 1 soort uitkiezen die je echt heel graag wil en daar dan de rest van het bestand omheen bouwen, daar kunnen we je goed bij helpen.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
PatH
200-400
200-400
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 dec 2017 09:10
Locatie: Roeselare, West-Vlaanderen

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door PatH »

En of jullie dat doen! Ik ben zeer dankbaar dat jullie zoveel tijd aan me willen besteden. Ik apprecieer dat enorm. Laat ons zeggen dat de Corydoras panda en de Colisa Chuna gold zowat vastliggen. Ik zoek dus enkel nog een vervangend schooltje voor de Platy's.
Met veel dank
Patrick

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Aquarium 100cm 180L Viskeuze goed?

Bericht door Erik1974 »

Zelf vind ik dit wel een erg mooi visje:
Hyphessobrycon herbertaxelrodi
Dan zou je dit kunnen doen:
http://aqadvisor.com/AqAdvisor.php?AquT ... ode=simple

in een meterbak zou je wel 2 mannetjes met 4 vrouwtjes van de chuna kunnen houden denk ik. Let wel op dat je de oppervlakte stroming beperkt houdt en eerst goed de drijfplanten laat groeien voordat je chuna's in je aquarium doet.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”