gedachten visbestand

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

hoi allemaal.

Ik wil jullie mee laten denken welke vissen in onze aquarium van 120x50x50 ik moet wel nu ff rekening mee houden dat Claudia ze nog kan zien .
Dat is onze keus wat wij mooi vinden :

Neon Tetra* een stuk of 20
kakatoe cichlide * een koppel.
Antennebaarsje een koppel of deze samen kan met de kakatoe
Corydoras schwartzi een stuk of 5

Wij horen graag wat jullie er van vinden
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: gedachten visbestand

Bericht door amber98 »

Ik zou geen 2 verschillende dwergcichliden bij elkaar zetten en daar ook nog corydoras bij. Of de dwergcichliden bij elkaar kunnen, kan ik je niet zeggen. Maar wel dat corydoras met meer dan 5 horen, denk eerder aan minimaal 10. En dat corydoras niet goed samen kunnen met de cichliden die je noemt. Dit aangezien corydoras geen territorium gedrag kennen.

Bedoel je met neon tetra echt de paracheirodon innesi of bedoel je de kardinaal tetra (paracheirodon simulans) de neons zijn namelijk erg saai qua gedrag tov de kardinaal tetras. Aangezien je graag wil dat Claudia de vissen goed kan zien, kun je ook voor een grotere scholenvis gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar moenkhausia pittieri of gymnocorymbus ternetzi ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

@ Amber98

ik bedoelde inderdaad de neon tetra en die zwerm vissen die u aanspraak die vinden we niet mooi ;)
Dus nu hebben we :

kardianaal tetra 20 stuks
kakatoe cichlide koppel

Maar nu wat op de bodem :?:
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

De apisto's zitten nu al op de bodem, dit zijn best wel felle vissen dus ik zou geen andere soort op de bodem er bij zetten. Op een 1,20m bak kan je wel 2 mannen met 4 vrouwen houden, dan heb je wat meer op de bodem.

Wil je de bodem drukker bevolken kan ik de Microgheophagus altispinosa aanraden of een laetacara soort. Van deze weet ik zeker dat ze met Corydora's samen kunnen.

Hyphessobrycon bentosi zijn ook mooie vissen en wat groter dan de kardinalen, zit je ook niet aan een hoge temperatuur vast (de kardinalen willen warm water)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

@ Erik1974 dank voor het mee denken vinden we een mooie keus zo ;)

Dus dat word dan ons visbestand :

kardianaal tetra 20 stuks of meer :?:
Microgheophagus altispinosa koppel of een man en vier vrouw :?:
Corydora's 10 stuks en maakt niks uit welk soort :?:

Dan denk ik wel dat wij een mooie bevolking hebben , vraag van Claudia kunnen er garnalen bij :?: :?:
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Garnalen kunnen wel, je kan dan het beste vuurgarnalen doen omdat je vissen ze wel gaan opeten. Je moet dan voor veel schuilplek voor de garnalen zorgen en ook er voor zorgen dat dit je eerste bewoners zijn en ze wat laten kweken voor je er vissen bij doet. Op een aantal plekken flink wat mos of lomariopsis lineata zorgt voor grote overlevingskans van garnalen. Ik heb zelf ook vuurgarnalen bij mijn vissen en ze worden wel degelijk gegeten, maar met voldoende schuilplek hou je wel garnalen over (ik ben begonnen met ca. 100 stuks uit een draaiend aquarium).

Ik ben zelf alleen niet zeker van of kardinalen met corydoras en altispinosa een goed idee zijn i.v.m. de verschillende temperatuur eisen. Kardinalen willen graag warm en de altispinosa kan beter niet jaarrond op een hoge temperatuur zitten (deze hebben een range van 20-28 graden, maar het is beter om in de winter de bak af te laten koelen, dit i.v.m. levensduur en gedrag), de meest cory's die ik ken willen ook graag wat koeler maar daar zullen vast wel soorten in te vinden zijn die dat wel kunnen. Dus ik zou even kijken of je echt wel de kardinalen wil.

Zelf heb ik 2 mannen en 4 vrouwen voor de altispinosa maar ik heb zeer veel schuilplek, ik zou deze pas toevoegen als je bak lekker vol gegroeid is met planten, anders zou het wel eens oorlog kunnen worden. Ze moeten nl. uit elkaars zicht kunnen zwemmen.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Dit is wel een mooi alternatief voor de kardinalen (vind ik dan :) )

hyphessobrycon herbertaxelrodi

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

In plaats van kardinalen:

Nannostomus beckfordie potloodvisje
roodoogzalm
Nannostomus mortenthaleri
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Die mortenthaleri valt af om dezelfde reden ☺️

De andere 2 zijn prima keuzes.
De roodoogzalm bedoel je Moenkhausia sanctaefilomena mee neem ik aan?

De Nannostomus Beckfordi heeft leuk gedrag, de sanctaefilomena ken ik niet maar is wel een mooie vis.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Erik1974 schreef: 30 aug 2017 18:29 Die mortenthaleri valt af om dezelfde reden ☺️

De andere 2 zijn prima keuzes.
De roodoogzalm bedoel je Moenkhausia sanctaefilomena mee neem ik aan? Die bedoel ik ja

De Nannostomus Beckfordi heeft leuk gedrag, de sanctaefilomena ken ik niet maar is wel een mooie vis.
Heb net met claudia naar filmpjes gekeken wat ik bedoel met vissen wat ik vond maar ik vond ook veel filmpjes met deze :
kardianaal tetra
Microgheophagus altispinosa
Corydora's

Dus ik ben nu in de waar een beetje
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Het is ook niet onmogelijk, maar voor de altispinosa is het beter om een koude periode te hebben, de kardinalen kunnen dat niet hebben.
Als je de altispinosa jaarrond op die hoge temperatuur hebt worden ze niet zo oud en ze zijn ook continu in een broedstemming. Corydoras zullen best soorten zijn die wel warm kunnen, er zijn er zo veel. Alleen degene die ik ken ik willen liever ook wat koeler.
Op seriously fish kan je daar voor elke soort informatie over vinden.
Ik vind het zelf niet fijn om vissen uit hun comfortzone te halen, zeker als ik weet dat het hun levensduur verkort. Uiteindelijk kan alles, maar we hebben natuurlijk het beste voor met onze dieren 😊

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Ja ik snap je nu ;) ik moet kijken wat bij de kardinaal tetra kan ik wil inderdaad een mooie en gezonde omgeving voor de dieren .

Ik weet me nu ook ff geen raad meer met de keuzes ik zoek me rot namelijk nu .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Haha, been there. Het heeft mij maanden gekost om een bestand te kiezen 😁

Maar uiteindelijk heb je alleen maar meer plezier van je bak! Punt is dat veel cichlides bodemgericht zijn en dat je dan weer geen corydoras kan houden, beste is om een bestand te kiezen rond de vis die je echt wil hebben.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
gerdeguelle
0-200
0-200
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 aug 2017 14:30
Locatie: landgraaf

Re: gedachten visbestand

Bericht door gerdeguelle »

Erik1974 schreef: 30 aug 2017 20:13 Haha, been there. Het heeft mij maanden gekost om een bestand te kiezen 😁

Maar uiteindelijk heb je alleen maar meer plezier van je bak! Punt is dat veel cichlides bodemgericht zijn en dat je dan weer geen corydoras kan houden, beste is om een bestand te kiezen rond de vis die je echt wil hebben.

Ja claudia wil graag die kardinaal tetra en dat wil ik ook doen nu ze nog een beetje kan zien ,en daar moet ik wat bij hebben onder .
Groetjes uit Landgraaf van Ger en Claudia

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: gedachten visbestand

Bericht door Erik1974 »

Dit is een lijst van seriously fish van vissen die samen met de kardinalen voorkomen.
It occurs alongside hundreds of other species but some of those occurring in the Río Orinoco and available in the aquarium trade include Corydoras delphax, Platydoras costatus, Baryancistrus beggini, Hypancistrus inspector, Panqolus maccus, Panaque nigrolineatus, Hemigrammus rhodostomus, H. stictus, Hyphessobrycon sweglesi, Pristella maxillaris, Copella nattereri, Biotodoma wavrini, Geophagus dicrozoster, Heros severus, Mesonauta insignis, Satanoperca daemon and Uaru fernandezyepezi

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”