Vissen samenstellen Superfish Panorama LED Aquarium 35 Liter

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
peterbeek
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2017 05:29
Locatie: Enschede

Vissen samenstellen Superfish Panorama LED Aquarium 35 Liter

Bericht door peterbeek »

Hoi Allemaal

In deze Superfish Panorama LED Aquarium van 35 liter wil ik (pas als het water helemaal okay is)
kleine divers gekleurde vissen doen.

Ik zie inmiddels dat er enorm veel keuze is en ben benieuwd naar leuke ideeën,en wat te doen maar ook vooral wat niet te doen,zodat het een klein maar kleurrijk aquarium kan worden.

Ik heb er zojuist ook al een Superfish Smartair 35 bubbelpomp ingezet. Dit is een mooie oplossing zonder veel geluid toch luchtbellen te hebben. :)

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Vissen samenstellen Superfish Panorama LED Aquarium 35 Liter

Bericht door Erik1974 »

Voor 35 liter is de keuze niet echt enorm hoor. Helaas ben je dan beperkt tot de allerkleinste vissen zoals bijvoorbeel de rasbora soorten of hyphessobrycon amandae. Een betta zou ook kunnen, maar die kan je niet met andere vissen houden in deze bak.
Luchtbellen zijn trouwens geen noodzaak, in een goed beplant aquarium met goede doorstroming is er al voldoende zuurstof. Maar als je het leuk vindt dan is het natuurlijk prima.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vissen samenstellen Superfish Panorama LED Aquarium 35 Liter

Bericht door amber98 »

Volgens mij zei je in een ander topic wel al "algeneters" te hebben of vergis ik me daarin? Zoja wat voor vissen zijn dit en ben je van plan om die te houden als deze geschikt zijn voor deze bak? Hier moet de rest dan inderdaad wel bij passen. ;)
De betta man die Erik noemt is een prima keuze voor zo'n bak, mooi kleurrijk en redelijk groot. Inderdaad kan er dan helaas niks anders meer bij.

Ipv vissen zou je ook kunnen denken aan een groep garnalen met eventueel wat slakken. Veel mensen denken dat dit saai is, maar zijn vervolgens echte garnalen liefhebbers en slakken blijken ook veel interessant gedrag te vertonen.

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Vissen samenstellen Superfish Panorama LED Aquarium 35 Liter

Bericht door Erik1974 »

Ik zie in dat andere topic een vis die op een Gastromyzon lijkt. Is dat ook zo? Dan snap ik in ieder geval wel waarom je een luchtpomp hebt.

Echter hebben deze vissen veel liever sterk stromend water (en worden ze helaas ook te groot voor je bak). Maar goed, ik weet dus niet zeker of het een Gastromyzon is.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”