Betta in gezelschapsbak

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wesssup
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017 08:57

Betta in gezelschapsbak

Bericht door Wesssup »

Ha Allemaal,

ik heb nu een 64 liter bak met de volgende vissen

10x Chinese danio
2x gup
1x blauwoog
1x siamese algeneter goud (is nu nog klein +/- 4 cm, is ook de planning om op niet al te lange termijn over te gaan naar grotere bak)

Hier wil ik graag mijn kempvis die nu nog in een apart aquarium zit bij gaan doen.
Ik weet dat dit met de guppen (en waarschijnlijk het blauwoogje) niet goed zal en zal die dan waarschijnlijk ook verplaatsen naar een andere bak.

Nu is mijn grote vraag, zijn er mensen die weten of de betta een beetje goed samen kan met de siamese algeneter.

Tevens, ben ik best benieuwd of een betta onderscheid maakt in het ''vechten'' met guppen in formaat, aangezien mijn guppen redelijk klein zijn (max 3 cm).

Water is op een temperatuur van 22 graden, wat volgens de meeste info die ik vind op internet geen probleem zou moeten zijn voor de betta, qua waterwaardes ga ik het sowieso nog testen voor hij definitief overgaat.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Betta in gezelschapsbak

Bericht door amber98 »

De betta zal de drukte van de Chinese danios niet prettig vinden. Dit zorgt voor stres en uiteindelijk dus een versnelde dood. De Chinese De bios zitten eigenlijk te warm. Rond de 18 graden is meer dan voldoende. Als je een vijver hebt, kun je ze daar prima inzetten. Ze overleven vaak zelfs koude winters.

Betta samen met guppen is niet aan te raden. Niet direct vanwege het temperament volle gedrag van de betta zoals veel mensen denken, Maar eerder vanwege de drukte die ik bij de danios ook heb beschreven. Qua vechten ligt het aan het karakter van de betta en de guppen. Een zachtaardige betta zal niet vechten, terwijl een agressief individu ze wel zal aanvallen (Dit gebeurd dan wel pas wanneer de guppen zich niet laten wegjagen uit het territorium )

Ik verwacht dat de Siamese algeneter aan de staart zal gaan knabbelen. Maar sowieso zal hij snel te groot worden voor de bak en alle aanwezige vissen gaan lastig vallen.

22 graden is verder prima en kraanwater is goed genoeg voor een betta. ;) verder zijn weinig stroming en drijfplanten echt een must

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”