Welke visjes kunnen erbij?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Littleprincess
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 14:21
Locatie: Hengelo ov

Welke visjes kunnen erbij?

Bericht door Littleprincess »

Hoi hoi allemaal sinds kort mijn bak een nieuwe inrichting gegeven en opnieuw begonnen ik heb nu 4 kardinaal tetra's en 41 vuurgarnalen in mijn bak (30x30x50) wat zijn leuke visjes die hier nog bij kunnen wil er op den duur ook nog 2 CPO kreeftjes bij
Al vast bedankt voor jullie input :vis:

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Welke visjes kunnen erbij?

Bericht door Erik1974 »

Je bakmaat is dat 30x30 oppervlak? Bakmaat geef je aan bxdxh. Ik ga er van uit dat je dus 50x30x30 hebt. Voor kardinalen wat te klein vind ik zelf, maar je hebt er maar 4 dus die zou ik dan ook niet meer uitbreiden. CPO kreeftjes bij vissen kan ik je niet aanbevelen. Die gaan de vinnen van je vissen kapotknippen en als ze het voor elkaar weten te krijgen ook opeten (kans daar op is niet zo groot maar kan wel gebeuren).

Wat leuke vissen zijn voor de bakmaat zijn de kleinere soorten zoals hyphessobrycon amandae of borara's en rasbora soorten, echter kijk wel even naar de temperatuur behoeften van de vissen, kardinalen zitten liever wat warmer en de andere vissen moeten daar wel van houden natuurlijk.

Je kan ook denken aan een harem Trichopsis pumila.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Littleprincess
0-200
0-200
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 14:21
Locatie: Hengelo ov

Re: Welke visjes kunnen erbij?

Bericht door Littleprincess »

Heb eerder CPO kreeftjes in mn bak gehad dit ging super goed samen met de vissen dus dat moet geen probleem zijn

Gebruikersavatar

lex
1000+
1000+
Berichten: 4642
Lid geworden op: 12 mei 2012 16:02
Locatie: Maastricht

Re: Welke visjes kunnen erbij?

Bericht door lex »

Het kan wel eens zijn dat een cpo kreeftje een visje pakt vooral 's nachts bij het slapen en ook garnaaltjes lopen een risico.
Ik heb ze zelf nooit gehad dus ik weet niet precies hoe reëel het gevaar daadwerkelijk is. Wellicht dat andere leden hier meer duidelijkheid over kunnen schetsen. Al heb je zelf natuurlijk ook wel ervaring met ze. Zaten er destijds ook garnalen bij?

De trichopsis pumila kan idd leuk zijn maar bijvoorbeeld ook de dario dario (bengaalsvuurtje).
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Welke visjes kunnen erbij?

Bericht door amber98 »

Als de cpo kreeften wat ouder worden, kunnen ze vaak ook niet goed meer met elkaar overweg. En inderdaad vissen maar ook garnalen zijn vaak Slachtoffers. Ook met voeren kan het al misgaan als een kreeft "misgrijpt" en perongeluk een vis doormidden knipt

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”