Visbestand 130x60x60

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door amber98 »

Bedoel je de neon tetra's? Die zijn wel wat sterker, maar willen wel een lage temperatuur en hangen meer richting de bodem, niet het midden. Heb je de keizertetra's bekeken die ik noemde?

Eventueel zou je ook kunnen denken aan het broertje van de neon en kardinaal tetra: de paracheirodon simulans die ik heb (valse neon) Deze hebben wel de blauwe streep en een beetje een vage rode vlek eronder. Zijn wel een stuk kleiner (hooguit 3cm) Qua gedrag zijn ze erg interessant.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Linda »

Ik vind zelf de praecox ook erg mooi. Maar mijn bak is er net te klein voor. Ik ga binnenkort zelf voor de zwarte fantoomzalm. De Kegelvlekken die ik nu heb, heb ik al meer dan 5 jaar. Nu gaan er af en toe wat dood al is het alweer een paar weken stabiel met 15 stuks. Maar ze gaan dus lang mee!
Er zijn veel soorten tetra's trouwens hoor! Google maar eens op tetra je kijkt je ogen uit :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Rody »

amber98 schreef:Bedoel je de neon tetra's? Die zijn wel wat sterker, maar willen wel een lage temperatuur en hangen meer richting de bodem, niet het midden. Heb je de keizertetra's bekeken die ik noemde?

Eventueel zou je ook kunnen denken aan het broertje van de neon en kardinaal tetra: de paracheirodon simulans die ik heb (valse neon) Deze hebben wel de blauwe streep en een beetje een vage rode vlek eronder. Zijn wel een stuk kleiner (hooguit 3cm) Qua gedrag zijn ze erg interessant.
Ik bedoel inderdaad de neon, maar als die ook een beetje de bodem opzoeken vallen ze een beetje af.
De keizertetra heb ik bekeken en dat is niet echt de soort voor ons. De valse neon idem. Van een plaatje is het toch altijd wel lastig.
Ik heb ook nog steeds de galaxy in mijn hoofd. Een groep van 40 van die beesten is toch wel mooi denk ik :D
Linda schreef:Ik vind zelf de praecox ook erg mooi. Maar mijn bak is er net te klein voor. Ik ga binnenkort zelf voor de zwarte fantoomzalm. De Kegelvlekken die ik nu heb, heb ik al meer dan 5 jaar. Nu gaan er af en toe wat dood al is het alweer een paar weken stabiel met 15 stuks. Maar ze gaan dus lang mee!
Er zijn veel soorten tetra's trouwens hoor! Google maar eens op tetra je kijkt je ogen uit :D
Die praecox heeft zeker wel wat. Espei's zijn inderdaad heel erg sterk. Toen ik de rio240 had opgeruimd bleven er nog 5 over en ik wilde ze niet zomaar dumpen dus heb ik een 60cm bakje gestart om ze in te plaatsen. Uiteindelijk bleven ze nog ruim 2 leven nadat de rio opgeruimd was :D

Ik heb gezocht op de tetra en inderdaad....wat een soorten.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door amber98 »

Hou er wel rekening mee dat de galaxys best wel wat kosten, hier in de winkels rond de 3,50 per stuk. 3,50 x 40 = 140,- voor de scholenvisjes. ;) (als je bereid bent dit te betalen, zou het heel mooi uitzien in een grote bak. Maar geef het even aan voor als je daar nog niet aan gedacht het)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Rody »

amber98 schreef:Hou er wel rekening mee dat de galaxys best wel wat kosten, hier in de winkels rond de 3,50 per stuk. 3,50 x 40 = 140,- voor de scholenvisjes. ;) (als je bereid bent dit te betalen, zou het heel mooi uitzien in een grote bak. Maar geef het even aan voor als je daar nog niet aan gedacht het)
Dat zijn nog wel prijzen inderdaad. Had ik nog niet over nagedacht. Maar ik ben gewend om voor dat geld 2 vissen te kopen :P
Maar ondanks dat is het wel weer een fors bedrag. Wellicht als we ze zien zwemmen in de winkel dat het wel heel mooi is en het bedrag misschien wel waard.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door amber98 »

Met zout water vissen ben je inderdaad ook wel wat geld kwijt :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Rody »

Te veel eigenlijk. De prijzen zijn wel schrikbarend hoog van sommige dieren. Als je een vis koopt van €25 is het eigenlijk "goedkoop" Eigenlijk niet normaal.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door amber98 »

Van de andere kant houd het wel mensen tegen om een zoutwateraquarium te beginnen die er eigenlijk geen idee van hebben hoe moeilijk het kan zijn.

Misschien vind jebarbus Schuberti ook leuk? Een wat grotere scholenvisje. Heb zelf ook een schooltje gehad en na 9 jaar heb ik de laatste weggegeven aan iemand die al een aantal had. Ook een behoorlijk sterke vis dus ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Linda »

Purperkoppen zijn ook erg mooi...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Rody »

amber98 schreef:Van de andere kant houd het wel mensen tegen om een zoutwateraquarium te beginnen die er eigenlijk geen idee van hebben hoe moeilijk het kan zijn.

Misschien vind jebarbus Schuberti ook leuk? Een wat grotere scholenvisje. Heb zelf ook een schooltje gehad en na 9 jaar heb ik de laatste weggegeven aan iemand die al een aantal had. Ook een behoorlijk sterke vis dus ;)
Nou......dat zou je zeggen, maar niets is minder waar. Er zijn hele volksstammen die zonder na te denken een zoutwater (nano)bak kopen. En dan komen helaas de problemen en het bijbehorende dierenleed.
Helaas komt dat ook wel door de reclames ed. De film Nemo was daar al een voorbeeld van, maar Dory was eigenlijk nog erger. Dory heeft een bak nodig van 2000! liter en die zijn er niet zo gek veel :?

De schuberti had ik gezien, die was al een beetje afgevallen.
De espei en galaxy staan inmiddels hoog op de lijst, ook bij de vrouw :lol:
Linda schreef:Purperkoppen zijn ook erg mooi...
Klopt ja, dat zijn zeker geen lelijke visjes, alleen bij barbelen denk ik altijd meteen vinnenbijters.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Tim »

wat vindt je van de:

De Aphyocharax rathbuni
of
De Hyphessobrycon robertsi
of
De Moenkhausia pittieri
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Rody »

De Moenkhausia pittieri vind ik wat "saaie" vissen. De Hyphessobrycon robertsi zijn wel mooie dieren, maar ze zijn erg schuw lees ik. Dat is wel jammer.
De Aphyocharax rathbuni daarentegen.....dat zijn wel hele mooie dieren zeg. Vooral als ze volwassen zijn. Deze laatste gaat zeker op de lijst. Txs.

Ik heb er overigens weer een bewoners bij die erin gaat komen. De L177
Laatst gewijzigd door Rody op 11 nov 2016 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door amber98 »

L177 word 25cm en is ook enorm schuw, vaak zie je alleen af en toe wat vinnen. Hij klopt dus niet echt bij de omschrijving die jij graag in de bewoners terug wil zien en het word een Joekel van een beest in 130cm (maar wie weet vind je hem alsnog té leuk) :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door Rody »

Dan ben ik in de war. De 177 is niet degene die ik altijd gehad hebt als ik nu goed kijk. Die van mij had een strepen/vlekken tekening in het zwart/geel en was een stuk kleiner en minder schuw.
De 177 is (voor mij) inderdaad niet de beste keuze. Op zoek naar een andere gekleurde dan :)

Ik zag overigens weer een mooi scholenvisje. De Barbus hulstaerti.....maar de prijs stond me niet helemaal aan :D In een groep van 40 stuks erg mooi maar met €8 per stuk minder leuk.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Visbestand 130x60x60

Bericht door amber98 »

Misschien heb je dan de L134 gehad? (10-12cm)
8,- per stuk voor een scholenvis, bohh :(

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”