rio 240 van Ina

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
inake
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2016 04:37

rio 240 van Ina

Bericht door inake »

Hallo,

Tijdje geleden ben ik, nieuwsgierig dat ik ben, gestart met een 60 liter bakje met kardinaaltjes en garnalen. Ik had gelijk de smaak te pakken en heb nu een juwel rio 240 gekocht. Deze is nu de 2e week aan het indraaien. Ik ben volop visjes aan het kiezen. Is deze vissamenstelling ok?

- 8 vuurgarnalen
- 20 kardinaal tetra's
- 6 platy's
- 6 regenboogvissen
- 1 Chinese algeneter

Ina

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: rio 240 van Ina

Bericht door Tim »

hallo ina!

je vis bestand is in mijn oogen heel druk. niet kwa belasting maar de vis keuzen die jij hebt zijn allemaal actieve zwemmers waar je rekening mee moet houden. maar iedereen geeft zijn eigen smaak natuurlijk.

ik zou voor de vuurgarnelen wel ene grote groep aanschaffen ik zou eerder met 50 of 100 stuks beginnen.

20 stuks kardinalen is een fantastishe keuze!

ik zou niet voor de platys kiezen omdat ze snel voortplatnen en hele drukke zwemmers zijn.

en ja regenboog vissen heb je veel verschillende soorten van dus ik weet niet precies welke jij bedoeld maar als ze niet groter als 12 cm worden moet een groepje van 6 a 8 vissen goed kunnen. vergeet niet dat deze jongens van garnaaltjes houden en hier en daar weleens een garnaaltje mee pakken.

een chinese algen eter is goed mogelijk maar er zijn veer meer andere soorten "algen eters" een mooie familie is de Loricariidae (L nummers) hier heb je vele soorten van en veel verschilende maten kleuren en vormen. maar de meesten eten echt geen algen.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”