Cory's en(of) garnalen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Cory's en(of) garnalen

Bericht door Conny »

Zou graag vuurgarnaaltjes of de japonica garnalen in mijn gezelschapsaqua willen houden of zou ik mss beter een groep kleine cory's er bij in onder brengen.
Of mss beiden?
Kan dit bij mijn huidige visbestand.

Visbestand:
20x Paracheirodon axelrodi
6x Poecilia sphenops dalmatiër
10x hasemania nana
koppel Mikrogeophagus ramirezi
2x ancistrus super red
5x L183
3x L156
8x Pomacea diffusa verschillende kleuren.

Als het kan hoeveel vuurtjes/japonica's kan ik erin plaatsen.
Mss het groepje cory's wat groter maken?
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Grimfilth
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:01
Locatie: Drachten

Re: Cory's en(of) garnalen

Bericht door Grimfilth »

Ik zou voor een stuk of 5 grote japonica garnalen gaan per 150 liter, jouw ramirezi's vreten de vuurgarnalen in no-time allemaal op.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Cory's en(of) garnalen

Bericht door Conny »

Bedankt,dan ga ik voor de japonica's.
Had ook gedacht om er nieuwe cory's bij te plaatsen daar er met de jaren mijn groepje van 15 is uitgedund
naar nog 3 cory's.Had de Corydoras pygmaeus of de Corydoras habrosus in gedachten.
Hoe groot kan ik dit groepje maken?
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Gebruikersavatar

Grimfilth
0-200
0-200
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:01
Locatie: Drachten

Re: Cory's en(of) garnalen

Bericht door Grimfilth »

Je weet dat die soorten nog geen centimeter groot zullen worden? Voor elke 50cm aquarium zou je er 20 kunnen nemen, ze zijn wel echt bedoeld voor kleine aquariums. Is Acanthophthalmus Myersi, de reuzenkuhlii niet wat? Daarvoor zou je voor elke 25cm aquarium 1 kunnen nemen.

Maar, deze soorten hebben wel goede beschutting op de bodem nodig, zoals een brok kienhout met allerlei openingen en schuilplaatsen.

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Cory's en(of) garnalen

Bericht door Rickpad »

De daadwerkelijke kuhlli's die je in de aquarium zaken koopt zijn vaak een mengsel van een aantal soorten. Je koopt dan vaak ook de myersi.

De myersi heeft net als de normale kuhlli inderdaad genoeg beschutting nodig. Maar met regels zoals elke 25cm aquarium 1 ben ik het niet eens.

Ik zou overigens met bodembewoners wel oppassen gezien de combinatie met cichliden. Genoeg schuilplaatsen zijn dus sowieso een vereiste.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 feb 2015 00:26
Locatie: Mol

Re: Cory's en(of) garnalen

Bericht door Conny »

De Mikrogeophagus ramirezi is geen grote cichlide en zij houden zich meer in de middenzone.
Kuhlli's heb ik al in het aqua maar die laten zich niet zien.Schuil mogelijkheden zijn er genoeg
ivb met kienhout en aquadecoratie waar gaten in zijn,ook is het aqua redelijk beplant.
Heb gelezen dat de C.habrosus ong.3,5 cm kan worden en de C.pygmaeus 2à2,5cm.
Ik wil als Corydora soort niet groter gaan dan 4à5cm omdat de overige bewoners ook niet groter zijn.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”