Nieuw aquarium inrichten
Re: Nieuw aquarium inrichten
De wortels van de drijfplanten bewegen wel, maar de planten zelf blijven op hun plek hangen
Dan denk ik dat ik moet beginnen met het uitdunnen van de hoeveelheid drijfplant
Inmiddels is de garnalen populatie flink toegenomen, erg leuk!
Toch wil ik nog een vissoort toevoegen. Eerst wilde ik de blauwe neon nemen, maar het valt mij op dat mijn pH en kH vrij hoog zijn (8-8.5 en 11). Daarom lijkt de blauwe neon mij toch niet zo geschikt.
Ik zit nu te denken aan de danio-erythromicron of als tweede keus de rabory galaxy.
Toch wil ik nog een vissoort toevoegen. Eerst wilde ik de blauwe neon nemen, maar het valt mij op dat mijn pH en kH vrij hoog zijn (8-8.5 en 11). Daarom lijkt de blauwe neon mij toch niet zo geschikt.
Ik zit nu te denken aan de danio-erythromicron of als tweede keus de rabory galaxy.
-
- Lid toezichthoudersteam
Blauwe neon (paracheirodon simulans) doet het prima op kraanwater. Meerder hier op het forum hebben ze, ik heb ze zelf ook gehad. Leuk visje en gemakkelijk te houden!
Maar ook met zulke waardes? Ik lees overal op internet dat ze een lage pH willen. Dat maakt mij een beetje terughoudend...
-
Ja, ze worden al heel wat generaties op kraanwater gehouden inmiddels. Ik heb ze ruim 5 jaar gehad (dezelfde school) en daarna naar een vriend gebracht omdat mijn bak weg moest. Eerst op 80cm, later op 120cm.
-
- 1000+
Ja die streep is heel gaaf en de onderlinge interactie ook! Maar vind de danio-erythromicron ook erg mooi. Maar die lijkt wat meer individueel te leven. Ik ga maar eens navragen bij de viswinkel hier wat ze allemaal verkopen en ze nog eens in het echt bekijken
-
De danio kan best een pittig karakter laten zien. Als je zoekt naar rust in de bak, is de simulans geschikter.