Superfish home 60

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
bplas
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2019 20:34

Superfish home 60

Bericht door bplas »

Dag allemaal

Ik kon via een kennis een Superfish home 60 overnemen.
Als filter heb ik de Hydra 20, verder heb ik een 50 Watt verwarmingselement en de Dennerele CO2 bemestingskit met magneetventiel.
Momenteel zitten er nog een aantal vissen in de bak (deze heb ik mee overgenomen), ik zoek eerst een goede thuis voor hen.

De bak heeft momenteel een voedingsbodem, met daarboven wit filterzand.
Ik heb echter geen idee hoe oud de bodem is, mij lijkt het beter om hem helemaal te vervangen.
Er staat een beperkt aantal planten in het bakje, dus deze worden ook ruim aangevuld.

Als visbestand zat ik aan de volgende vissen te denken:
  • 12 Danio Margaritatus
  • 10 Corydoras pygmaes
  • 15 tal citroengarnalen
  • een slakkensoort
  • een blikvanger voor de bovenlaag (koppel trichopsis Vittata)
Graag had ik jullie tips/bedenkingen/ opmerkingen/ ... ontvangen omtrent de techniek die ik zou gebruiken en mijn visbestand.

Zodra de aanwezige vissen een goede thuis hebben gevonden, kan ik starten met dit projectje (hier is geen haast bij ;))

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Superfish home 60

Bericht door Linda »

Hoi hoi
Ik heb de afmetingen even opgezocht.

Het nadeel van deze bak is dat er geen kap op zit. Dit is wel een vereiste voor labyrintvissen (zoals de vittata) omdat de lucht ongeveer dezelfde temperatuur moet hebben als het water omdat de vissen anders ziek kunnen worden. Daarbij vind ik de bak aan de kleine kant voor de vittata.

De overige visjes zouden wel kunnen.

Een voedingsbodem zou ik niet doen. Ik zou filterzand nemen (evt zand van de Hornbach als je liever een andere kleur hebt) je kunt dan bij plantjes die hun voeding uit de bodem halen een kleitablet steken.

Zorg verder voor veel plantjes en -wanneer je niet van plan bent om CO2 toe te gaan voegen- voor drijfplantjes oid om de verlichting wat te dempen. Wanneer de verhouding licht/plantenvoeding/CO2 niet goed is krijg je algen.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”