Toch een tweede vrouwtje erbij?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Fraggernl
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2012 15:19

Toch een tweede vrouwtje erbij?

Bericht door Fraggernl »

Hallo mensen.

Op dit moment heb ik een koppeltje goudgoramies in mijn rio 180 zitten. In het begin was het allemaal wel leuk en aardig tussen die twee, maar het mannetje is de laatste maanden verschrikkelijk agressief naar het vrouwtje toe. Ik heb vrij veel planten en ook een kokosnoot in mijn aquarium gelegd en daar woont dat vrouwtje praktisch in, best zielig.

Nu heb ik dit voorgelegd aan een winkel en die zegt dat het kan helpen om er een tweede vrouwtje aan toe te voegen, dat lees ik ook op internet. Maar ik vind drie goudgoeramies te veel voor in een 100cm bak, gewoon te klein maar mijn idee om er een vrouwtje aan toe te voegen.

Wat is jullie idee hierover?

Mvg Hans.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Toch een tweede vrouwtje erbij?

Bericht door Linda »

Hoi hoi,
Een tweede vrouw erbij kan een oplossing zijn maar het hoef niet te werken..
Daarbij wat je zelf al zegt is 100 cm best weinig voor 3 goudgoerami's.
Punt met deze goerami's is dat ze behoorlijk *ahum* "temperamentvol" zijn om het maar voorzichtig te brengen. Je kunt ze beter wat groter houden en dan met meerdere exemplaren.
Een wat vriendelijkere oplossing zouden diamantgoerami's zijn. Ik heb hier zelf ook een koppel van in mijn meterbak en dat gaat super. Ze zwemmen zelfs samen met een koppel cichliden. De man jaagt ook wel eens achter de vrouw aan maar nooit zo agressief zoals de goudgoerami's doen. Dit is mijn derde koppel en ik heb nooit problemen gehad met deze vissen qua agressie. En ze zijn prachtig :D

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Fraggernl
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2012 15:19

Re: Toch een tweede vrouwtje erbij?

Bericht door Fraggernl »

Dank je Linda. Dan houd ik het inderdaad bij twee stuks. Ik heb nog een halve kokosnoot liggen, dus die leg ik er ook nog wel even bij.

Groet Hans

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”