Goerami's

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
kristien
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2016 23:38

Goerami's

Bericht door kristien »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in het houden van een aquarium.

Graag had ik jullie advies ivm mijn visbestand :

Sinds augustus draai ik een aquarium LIDO 120 l.

Ik heb de aquarium een 5 tal weken laten indraaien en heb er dan 3 platty's, 3 guppen, een ruitenkuisertje en een clownbotia ingezet.

Nu zou ik willen uitbreiden met dwerggoerami. Ik vroeg me af of dit kan :
2 mannelijke dwerggoerami's (rode en blauwe)
3 honing goerami's
5 tetra neon.

Kan een mannelijke dwerggoerami gehouden worden zonder vrouw ? Of moet dit altijd als koppel gehouden worden ? Kunnen 2 mannelijke dwerggoerami's of gaan deze vechten (ook zonder vrouw?)

De aquarium is dichtbeplant, er staat een stuk kienhout in dus er is voldoende bescherming.

Alvast bedankt,
Kristien

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Goerami's

Bericht door tobyderks »

2 mannelijke goerami's gaan inderdaad vechten. Dus het is beter om een koppel/harem te houden. Maar dwerggoerami's willen rustige medebewoners, guppen zijn vrij drukke vissen dus deze 2 soorten combineren gaat niet altijd goed.
Verder denk ik dat je beter voor 1 soort goerami kan kiezen. Anders moet je 2 koppels/harems gaan houden en daar is jouw bakje toch wel te klein voor. Het zijn territoriale vissen.
Ook zou ik de neontetras uitbreiden naar minstens 10 maar 15 zou nog beter zijn.
Laatst gewijzigd door tobyderks op 20 okt 2016 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6243
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Goerami's

Bericht door amber98 »

Die clownbotia kun je beter terug brengen, wordt met gemak een 30cm .. ;) (zeggen ze er in de winkel nooit bij) meestal vreet ie dan ook al je andere vissen op. Welke "ruitenkuiser" heb je?

Qua gouramis en neons ga ik mee met Toby

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Goerami's

Bericht door Linda »

Ik raad dwerggourami's eigenlijk altijd af..Ze zijn prachtig maar ontzettend agressief. Ook naar andere bewoners in je bak. Niet alleen soortgenoten.
Een harem honinggourami's is een veel betere optie.
Ik jouw bak kun je daar denk ik zelfs twee harems van kwijt. Honinggroerami's zijn vrij vredelievend.
Knorgoerami's zouden ook nog kunnen.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”