tijdstip toedienen bioCo2

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
peter5
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2020 06:51

tijdstip toedienen bioCo2

Bericht door peter5 »

Hallo Allemaal
Ik ga al vroeg van huis ( vrachtwagenchauffeur he) dan staan mn visjes nog op hun kop en tasten de planten ook nog in het duister. In ieder geval te vroeg om co2 toe te dienen. Is het nu beter om het tijdstip van licht aan te passen, in twee tijdsvakken mischien zodat ik savonds ook nog van mn aquarium kan genieten. en moet ik dan vlak voor beide tijdsvakken easycarbo toedienen?? Help...

Groetjes, Peter

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: tijdstip toedienen bioCo2

Bericht door amber98 »

Voeg je bio CO2 en easycarbo toe? Dit is namelijk een best gevaarlijke combinatie, easycarbo kun je namelijk niet aflezen als CO2 maar kan er icm echte CO2 wel voor zorgen dat de vissen stikken. Ik zou voor een van de 2 opties kiezen, wellicht dat het dan handiger is om voor een CO2 systeem te kiezen welke automatisch aan gaat samen met de verlichting en ook zelf uit gaat? Wel of niet opdelen in 2 gedeeltes heb ik al even uitgelegd in je andere post ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
peter5
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2020 06:51

Re: tijdstip toedienen bioCo2

Bericht door peter5 »

bedankt Amber, ik voeg ze niet allebeide, toe want had geen co2....inmiddels heb ik die voor mn groter aquarium wel aangeschaft :)
In de kleine bak blijft het voorlopig nog even bij easy carbo want de knip is leeg : wel heb ik inmiddels besloten die toch aan te houden en ook hier over gaan op co2, na een jaar expirimenteren kom ik er achter dat ik toch meer aardig heid heb aan het scappen dan aan de visjes ( die er overigens wel bijhoren) en de co2 mest toch nodig acht. In mn klein aquarium ga ik dan garnaaltjes en slakken houden. Ook lijken kreeftjes me wel wat maar daar moet ik me nog eens goed in verdiepen

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”