Een zelfbouw Bio-CO2 reactor

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Patman
1000+
1000+
Berichten: 1044
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:39
Locatie: De Parel van het Zuiden

Een zelfbouw Bio-CO2 reactor

Bericht door Patman »

[1] De Reactor, inclusief bellenteller en siliconenslang (met terugslagventiel)

Afbeelding


[2] De Diffussor (+/- 12x12 cm, en 1 cm hoog bakje.)

Afbeelding

Afbeelding

Het bakje ligt net op de oppervlakte, ongeveer 3 mm steekt in het water.

Afbeelding

De reactor inclusief slang en terugslagventiel van het andere bakkie. Dit iis een originele van Ferplast.. 500 ml inhoud.

Afbeelding

En het diffusorbakje , volgens mij een doosje van schroeven of zo. ongeveer 5 bij 5 cm.

Afbeelding

De dertiende-dagsfles.. Hahaha... Na twee weken is de inhoud van het flesje aan vervanging toe (water van 23°C, 200 gram suiker en 1 gram gist, eventueel een theelepel pokon). Ik heb een extra fles die ik op dag 13 vul en op dag 14 aankoppel. Je kunt ook het slangetje direct in de dop fabriceren. Ik werk op een lab, dus ik kom wel aan mijn spullen. Een colafles werkt ook prima hoor. Alleen de dop is wat kleiner.
Afbeelding

Afbeelding

LET OP: gist kan van 200 gram suiker in theorie -> 54 <- liter koolzuurgas produceren ! Dit past niet in een literfles. Je moet de fles nooit afsluiten met een dichte dop (zonder slangetje). Mijn 13e dagsfles staat zoals te zien met een slangetje aan een bellentellertje gekoppeld, zodat je kan zien of hij goed loopt.


Het uitgebreide verhaal over het nut van CO2 en de Bio-CO2 reactor op Een zelfbouw (DIY) Bio-CO2 systeem
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”